Hej!
Jag har en Bosch SMU46CW02S som har räddat mina midsommarfiranden vid många tillfällen men då jag var lite klumpig och inte noggrant tömde allt vatten innan vintern så har den börjat läcka(Se bifogad bild). Det ser ut som det i princip är en packning som bara åkt upp en bit(Jämnför med röret till höger). Så min fråga är om det är något ni tror man kan laga själv eller om man ska ringa en mekaniker och isåfall vad ni tror det kan kosta. Hann tyvärr inte testa allt för mycket innan jag var tvungen att lämna förra gången men tänkte vara så väl förbered som möjligt för det börjar närma sig midsommar och jag gillar inte handdisk.

Tack på förhand
 
  • Skadad komponent inne i en apparat, markerad med en röd cirkel. Anslutningar och plastdetaljer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
G Gooby skrev:
Hej!
Jag har en Bosch SMU46CW02S som har räddat mina midsommarfiranden vid många tillfällen men då jag var lite klumpig och inte noggrant tömde allt vatten innan vintern så har den börjat läcka(Se bifogad bild). Det ser ut som det i princip är en packning som bara åkt upp en bit(Jämnför med röret till höger). Så min fråga är om det är något ni tror man kan laga själv eller om man ska ringa en mekaniker och isåfall vad ni tror det kan kosta. Hann tyvärr inte testa allt för mycket innan jag var tvungen att lämna förra gången men tänkte vara så väl förbered som möjligt för det börjar närma sig midsommar och jag gillar inte handdisk.

Tack på förhand
enklaste felet att åtgärda
ta bort behållaren och tryck ner o-ring inkl stöd med pekfingret, saknas pekfinger eller att det inte passar använd valfritt annat finger, tex nära anhörig, inga andra verktyg för att slippa repor som kan i framatiden medföra mindre eller större läckor från berört ställe. Utförligare instruktion kan skickas mot postförskott via post nord men det kan då dröja 2 -22 veckor innan du erhållit denna och då är ju troligen midsommar slut beroende på hur hårt du går på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.