Systemet har 4 olika lägen.

Jag skulle verkligen behöva det här systemet. Varje år driver jag upp egna grönsaker och blommor. Varenda fönsterbräda i huset är till slut fyllt av små krukor med mina små växter.
Sen kommer semestern och min granne ska hjälpa till med vattningen.
Det slutar oftast med att hälften har dött och resten av växterna kämpar för sin överlevnad.
Detta system skulle verkligen hjälpa mig med att få mina växter att äntligen överleva!
 
Svar 5 lägen

Förra sommaren när vi besökte dottern i Halmstad i en vecka fick min snälla granne som är pensionär vattna i växthuset under den tiden.
Vinner jag så kan grannen njuta av pensionen och jag njuta av goda grönsaker under sommaren och dottern kan få besök av oss
 
Miljövänligt med solcellsladdning. Tar tillvara regnvattnet som växterna gillar. Kan ”gödslas” direkt i regntunnan vilket ger växterna en jämn gödning.
Gör det möjligt att åka bort några dagar.
Det finns 5 möjliga lägen att ställa in.
Tycker så mycket om att odla men även att resa bort några dagar vilket ett automatiskt bevattningssystem skapar förutsättningar för.
Färgstarka orangea vallmoblommor bland gröna blad och gräs i solljus.
 
Svar: IDC-stationen har 5 lägen. Min motivering är att det är viktigt att tänka på att spara på vattnet, oavsett om det är dagvatten eller dricksvatten. Med Greenlines
 
Svaret på frågan är 5 lägen.

Är tokstressad nu inför sommaren då vi ska åka bort i två veckor. Hur ska vi lösa bevattning? Detta vore en superlösning! Är första året med trädgård och odlingar och hade ingen aning om att det krävde så mycket av en. Plus att de som odlar tydligen aldrig åker hemifrån. Kunde ingen ha berättat det för en? :crysmile:
 
Svar: 5 lägen har

Svara: IDC- stationen har 5 olika lägen och min motivering är att vinna EcoAqua Miljösmart bevattningssytem är för att jag vill göra allt jag kan för att handla hållbart framförallt för vår värld,världens djurliv,mänsklligheten samt, för mina barn och barnbarns skull. Vi alla måste ta ansvar för världens resurser och visa nästa generation hur man kan vinna på flera sätt genom att vattna med regnvatten som gynnar egen plånbok, minskar risken för översämningar från dagvatten, förhoppningsvis sjunker inte vattenvolym av drickvatten utan blir bättre när grundvattennivån inte minskas av bevattning av grönskaslandet. Det är viktigt att ta ansvar och dela med sig av världens resurser idag men också ha ett framtidsperspektiv och hushålla med vattnet för ALLAS BÄSTA!!!
 
Systemet har 5 lägen!

Motivering: Då vi precis flyttat till hus behöver vi (dvs jag då maken har noll gröna fingrar) steppa up vårt odlings-game. Dom där upp- och nedvända vinflaskorna som funkade ok för balkongen är ett minne blott, med trädgård och pallkragar behövs bättre grejor! Ett bevattningssystem på solcell vore perfekt!! Med lite tur vågar man lämna tomaterna ensamma hemma några dagar till och med. Sen är inte plånboken så fet efter husköpet med alla härliga avgifter som tillkommer så möjlighet att vinna ett skulle verkligen sätta guldkant på sommaren.
 
DIC har 5 lägen.
Bygger ett växthus vid sommarstugan och behöver en automatisk bevattning av växterna under arbetsveckorna då vi inte är där. Då passar denna perfekt.
 
Så här tävlar du: 5 lägen
Vid min ålder är det betungande att vattna men jag vill kunna njuta av sommarens blomsterprakt och egen odlade grönsaker ialla fall
Mvh Lena
 
Den har fem lägen!
 
5 lägen

Det är precis vad vi behöver på landet! Älskar att odla grönsaker etc, men då stället ligger 35 mil bort blir det lite långt att åka för att vattna vid behov.
 
Johanna 11111 Johanna 11111 skrev:
Jag skulle verkligen behöva det här systemet. Varje år driver jag upp egna grönsaker och blommor. Varenda fönsterbräda i huset är till slut fyllt av små krukor med mina små växter.
Sen kommer semestern och min granne ska hjälpa till med vattningen.
Det slutar oftast med att hälften har dött och resten av växterna kämpar för sin överlevnad.
Detta system skulle verkligen hjälpa mig med att få mina växter att äntligen överleva!
Oj då! Var lite trött tror jag och skrev fel. 5 lägen har systemet
 
5 lägen har den här manicken som jag så gärna redan skulle ha haft. Efterlängtad resa förra veckan med barnen kostade på i form av att det mesta i vårt växthus torkade ut. ”du slipper be din granne vattna dina blommor och grödor då du är på semester.” står det på webben. Så långt tänkte jag inte ens så dags att köpa lite nya plantor och fixa bevattningen
 
Då var tävlingen avslutad!

Vinnaren av ett automatiskt bevattningssystem är @pacman42 som både svarade rätt på frågan och gav den spännande motiveringen:

"Jag kör idag automatisk bevattning med IKEAs Knycklan (diskmaskinsstyrning av vatten) kopplad till SmartThings, men denna lösning anpassar inte bevattningen efter behovet. Dessutom så drar den inte nytta av mina regnvattentunnor som idag enbart använda till vattenkannorna och därför aldrig sinar."

Jag skulle istället vilja koppla min automatiska styrning till regnvattentunnorna så att dessa fylls på när de är på väg att sina, men att i huvudsak regnvattnet används till bevattning av trädgården. Detta skulle bli bättre för både miljö och ekonomi. Men då behöver jag ett intelligent system för att styra bevattningen från tunnorna. Detta bevattningssystem verkar vara precis det jag behöver."

Grattis @pacman42!
 
  • Gilla
Afterquake och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då var tävlingen avslutad!

Vinnaren av ett automatiskt bevattningssystem är @pacman42 som både svarade rätt på frågan och gav den spännande motiveringen:

"Jag kör idag automatisk bevattning med IKEAs Knycklan (diskmaskinsstyrning av vatten) kopplad till SmartThings, men denna lösning anpassar inte bevattningen efter behovet. Dessutom så drar den inte nytta av mina regnvattentunnor som idag enbart använda till vattenkannorna och därför aldrig sinar."

Jag skulle istället vilja koppla min automatiska styrning till regnvattentunnorna så att dessa fylls på när de är på väg att sina, men att i huvudsak regnvattnet används till bevattning av trädgården. Detta skulle bli bättre för både miljö och ekonomi. Men då behöver jag ett intelligent system för att styra bevattningen från tunnorna. Detta bevattningssystem verkar vara precis det jag behöver."

Grattis @pacman42!
Tackar! Jag ser fram emot att använda detta!
 
  • Gilla
Afterquake och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.