Tack för svaren!
Det är kanske inte bara dumt att fästa väven med fix det är svårt att få bra också. Dessutom bygger ju fixet onödigt mycket. När vi fäst vår duk med fix och rollat en gång (eftersom det var så man sa att vi skulle göra). Ringde vi Casco och frågade och fick då reda på att det stämmer som du skrev GoFOrIt men att det inte skadar att lägga på rollbart tätskickt också, så nu har vi forhoppningsvis ett bra ång och vatten skickt :). Casco kommer i närtid ut med ett lim även för denna duk men vem vet om den produkten är bra? Badrum nr 2 i huset får någ vänta ett tag tills det finns lite klarare direktiv om vad som gäller.
 
Hej

Är det inte så att Aqua Stop ska användas istället för fix om duken ska fästas annars är det bara runt rörgenomföringar och hörn man ska pensla.
Så invecklad är inte monteringsanvisningen.
 
Jag noterade att det nu finns uppdaterade instruktioner från Casco gällande monteringen av Casco WetStop:
Numera anger instruktionerna att det kan monteras i antingen Casco Multifix, Casco Aquastop eller Casco Newstart (som tydligen är ett specialanpassat lim)..

http://www.cascose.dk/_upl/pdf/071005%20Lõgga%20Klinker.pdf
 
Intressant det där med Casco. Nu är hemmafixar-produkterna mer i synk med Schönox beskrivningar. Intressant att notera också att wetstop-mattan var gul förut, nu är den röd! Motsvarande Schönox-mattan är/var grå senast jag kollade.

Bra att det finns alternativ till att sätta med multifix, men frågan är om inte det är billigast?
 
Det är ju lättare att få jämt med Casco AquaStop.

Jag är nyfiken på Casco Newstart då den verkar ge en längre monteringstid. Casco AquaStop torkar ju väldigt fort. Är Casco Newstart en helt ny produkt? Det saknas produktinfo på Cascos hemsida.
 
Det är nog enklare med AquaStop/Newstart precis som du säger. Öppentiden talar ju för Newstart också.

Jag lyckas inte se något om Newstart (lite märkligt namn på ett lim egentligen). Sökte på google också, fick inga vettiga träffar.

Jag står själv i begrepp att välja tätskikt till badrummet. Har gjort en liten toalett, dvs inget våtutrymme egentligen, med AquaStop. Men det var innan nya reglerna. De kan nog bli Casco ändå eftersom det är tillgängligt lokalt (råkar gilla K-rauta :)
 
Jag har fått indikationer på att produktutveckling pågår gällande AquaStop, för att få det godkänt för även skivmaterial. Men när det blir klart är oklart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.