Har ett borrhål som jag behöver laga, ett trappräcke har varit fäst i hålet.

Helst skulle jag behöva flytta det nya hålet ca 2cm till vänster.

Tanken är att fylla hela hålet med kakelfix och sen göra ett nytt hål bredvid. Kommer det i teorin att fungera? Mina funderingar gäller huruvida jag kommer kunna borra det nya hålet intill utan att lagningen går sönder av att borren sticker iväg eller liknande.

De övriga hålen skulle också behöva lagas men där är positionen på dom okej. Har samma plan där, fylla med kakelfix och sen göra nya hål fast då i själva lagningen. Dom hålen ser dock inte lika illa ut.

Vit ränna i närbild med hål, mot brun-gul mönstrad tegelvägg och svart fog. Slitna, väderpåverkade ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Erosion på tegelsten och metall med hål; texturer; möjligen en vägg eller strukturdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fyll med murbruk istället, det borde hålla bättre. När det väl brunnit kan du borra nytt hål bredvid utan problem.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Fyll med murbruk istället, det borde hålla bättre. När det väl brunnit kan du borra nytt hål bredvid utan problem.
Okej, låter som en plan. Skulle det då även fungera om jag fyller med murbruk i övriga hål och sen borrar i lagningen? Tänker att man eventuellt skulle vilja ha lite mjukare material då?
 
Fyll även de hålen med murbruk. Vad skulle fördelen med något annat vara menar du? I ett mjukare material så fäster inte skruv+plugg.

Du kan också köpa färgat bruk om du vill matcha nuvarande fog.
 
  • Gilla
Jokmok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.