I InsidersUnited skrev:
Släng hela lägenheten, viktigt att först fråga om lov av styrelsen i din Brf. De kan ha synpunkter på vilken dag i veckan lägenheten kan bortforslas.
Hejsan , slänga lägenheten? Jag förstår om du anser att jag överdriver, men jag hade inte räknat att jag ska slänga lägenheten :) !
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
A Alexander Junior skrev:
Hej
Jag har endast våttorkat sängen och kastat lakan och tvättat madrassen. Men jag har ingen hepa 13 dammsugare så det blev ingen dammsugning.
Varför tog du över min tråd??????:mad:
Hojte Hojte skrev:
Hej
Röker du och jobbar med asbest ofta så kanske du behöver slänga sängen men annars skulle jag säga att städa den fungerar utmärkt, det är inte engångs händelser som är farliga med asbest utan långvarigt arbete med det som bygger upp fibrer i lungorna.
Hojte Hojte skrev:
Hej
Röker du och jobbar med asbest ofta så kanske du behöver slänga sängen men annars skulle jag säga att städa den fungerar utmärkt, det är inte engångs händelser som är farliga med asbest utan långvarigt arbete med det som bygger upp fibrer i lungorna.
Tack , det känns lite bättre :giggle:
 
K Klass0n skrev:
Instämmer helt med föregående talare.

Enda invändningen är att vi människor är inte alltid 100% rationella.
Du måste nog fråga dig själv om du trots att det det inte är någon fara kommer ligga och nojja över detta?
En god nattsömn är isåfall värd några tusenlappar och lite stök med släp (jag hade inte varit orolig för egen del med hade det handlat om min 2åriga son så hade sängen varit ute på kortare tid än det tog att skriva det här).
Jag vill verkligen inte nojja, men jag verkligen veta om det lönar sig att behålla sängen.:confused:
 
Fram tills i början på 80 talet så hade man asbest i bromsbelägg i bilar,bussar, lastbilar och tåg.
Så bodde man i en stad så var man omgiven av asbestpartiklar utan att folk dog som flugor
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
Fram tills i början på 80 talet så hade man asbest i bromsbelägg i bilar,bussar, lastbilar och tåg.
Så bodde man i en stad så var man omgiven av asbestpartiklar utan att folk dog som flugor
Hejsan Kloge, så risken är minimal för min hälsa om jag behåller sängen?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
E Erika29 skrev:
Hej Mathias , jag har en mjuk yta på sängen, men min pappa har försökt ta av den mjuka ytan , men den sitter fast i sängen. Jag har våttorkat alla mjuka ytor, men jag har inte våtdammsugit.
Hyr en våtsug så är detta enkelt fixat. Tänker tex på en Kärcher Puzzi, kostar inte många kronor att hyra om man inte har en. Passa på att köra soffan och kontorsstolen också, det är hemska saker som fastnat där genom ären.....

exempel: https://www.hygglo.se/4f9-textilvardsmaskin-karcher-puzzi-10-1
 
  • Älska
Erika29
  • Laddar…
E Erika29 skrev:
Hejsan Kloge, så risken är minimal för min hälsa om jag behåller sängen?
Obefintlig skulle jag säga.
Värre för hälsan är om du röker
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
E Erika29 skrev:
Hejsan Kloge, så risken är minimal för min hälsa om jag behåller sängen?
Din hälsa påverkas troligen mer av att du går ut och får vanligt skit i dig från trafiken och annat..........
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Behåll
Hejsan, Jonatan.
MathiasS MathiasS skrev:
Hyr en våtsug så är detta enkelt fixat. Tänker tex på en Kärcher Puzzi, kostar inte många kronor att hyra om man inte har en. Passa på att köra soffan och kontorsstolen också, det är hemska saker som fastnat där genom ären.....

exempel: [länk]
Det verkar som en bra idé !!! :) Klarar våtsugen asbestfibrerna . Tack!!!:heart:
 
Kloge Kloge skrev:
Obefintlig skulle jag säga.
Värre för hälsan är om du röker
Tack kloge!!! Tur att jag inte röker ! :)
 
  • Gilla
Kloge
  • Laddar…
E Erika29 skrev:
Klarar våtsugen asbestfibrerna . Tack!!!
Den samlar ju upp fibrerna i vatten, så där stannar det ju.
 
B
E Erika29 skrev:
Jag vill verkligen inte nojja, men jag verkligen veta om det lönar sig att behålla sängen.:confused:
Ja det lönar sig att behålla sängen. Extremt kort återbetalningstid, det är mycket lönsamt att behålla den skulle jag säga.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Ja det lönar sig att behålla sängen. Extremt kort återbetalningstid, det är mycket lönsamt att behålla den skulle jag säga.
Jag förstår inte budskapet ? :thinking::D
 
E Erika29 skrev:
Jag förstår inte budskapet ? :thinking::D
Budskapet är nog aningen skämtsamt och går ut på att du har två alternativ.

  • Antingen gör du ingenting. Du har ingen kostnad för detta. Du behåller sängen och dess värde, vilket medför att din förmögenhet är opåverkad.
  • Eller så kastar du sängen. Du har kostnader för detta arbete och dessutom minskar din förmögenhet med sängens värde.

Utifrån en strikt ekonomiskt kalkyl är det första alternativet naturligtvis avsevärt lönsammare än det andra. :D
 
Alfredo Alfredo skrev:
Budskapet är nog aningen skämtsamt och går ut på att du har två alternativ.

  • Antingen gör du ingenting. Du har ingen kostnad för detta. Du behåller sängen och dess värde, vilket medför att din förmögenhet är opåverkad.
  • Eller så kastar du sängen. Du har kostnader för detta arbete och dessutom minskar din förmögenhet med sängens värde.

Utifrån en strikt ekonomiskt kalkyl är det första alternativet naturligtvis avsevärt lönsammare än det andra. :D
Nja, jag förstår inte anledningen att skämta ? :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.