Bestämde mig att fräscha upp ett av världens vidrigaste rum, ett gammalt badrum i vår källare som förmodligen har använts gemensamt av flera hyresgäster innan fastigheten blev enbostadshus.

Ut åkte gjutjärnsbadkaret och fram med borrhammaren (?) och några handverktyg för att ta ner den gamla putsen. - Vilket skitgöra.

Bygghandlarn rekommenderade ett mjukt KCB bruk från Bösarps och jag har precis testat att slamma en liten väggsnutt. Är det någon som har synpunkter på utförandet?
Ett rödteglat hörn med en grovgrå putsad sektion samt rutigt golv. Inomhus, ojämn belysning, renoveringsarbete synes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pfes
  • Laddar…
Nej, men vilket läckert golv! Vi har nog haft något liknande tidigare i vårt hus. Jag var för feg för att våga återskapa det när vi började renovera i källaren...:cry:
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
A Annananna skrev:
Nej, men vilket läckert golv! Vi har nog haft något liknande tidigare i vårt hus. Jag var för feg för att våga återskapa det när vi började renovera i källaren...:cry:
Tack, tyvärr sitter dom endast i det här utrymmet men jag ska försöka polera dom lite lätt när väggarna är klara.
 
Arbetet med att slamma teglet fortskrider.

Renoveringsplats med tegelväggar, rutigt golv, hängande elkabel och oavslutad öppning eller dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Zlingo
  • Laddar…
Behövde mura om några stenar. Det var inte helt lätt att få det rakt och snyggt men som nybörjare får jag nöja mig med resultatet.
Renoveringsarbete, tegelväggar, avlägsnade sektioner, rörledningar, ojämna ytor, konstruktionsmaterial, gammalt, rått, ofärdigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ursviken och 1 till
  • Laddar…
Behöver ta in en VVS’are för att ta bort rören till den gamla kranen innan väggen kan slammas färdigt och arbetet med slutputsen kan påbörjas.
Två träplankor lutande mot en mörk, smutsig tegelvägg i ett hörn. Oavslutat, rått utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rå källare med tegelväggar, rutigt golv; byggmaterial och skräp syns. Under renovering eller röjning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.