Om det känns lite svalt och fuktigt i källaren kan ett avfuktningsaggregat göra stor nytta. Både avfuktar och värmer en del.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J Josth skrev:
Om det känns lite svalt och fuktigt i källaren kan ett avfuktningsaggregat göra stor nytta. Både avfuktar och värmer en del.
Det är inte svalt det och fuktigt utan inget drag alls. Prövade med att tända en cigg för att se om det rör på sig nada
 
Vad har du för ventilation i huset i övrigt? Några väggventiler i källaren ? Badrum/tvättstuga?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad har du för ventilation i huset i övrigt? Några väggventiler i källaren ? Badrum/tvättstuga?
Pax fläkt i varje toalett luftvärmepump i vardagsrum
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad har du för ventilation i huset i övrigt? Några väggventiler i källaren ? Badrum/tvättstuga?
Öppen ventil i slutet av källaren och en öppen ventil på andra sidan av källaren gjort ventilationshål i varje rum i källardörrar
 
BirgitS
Pax-fläktar i rum som har fuktig eller dålig luft som tvättstuga och toalett, tilluftsventiler i rum där man vistas en längre tid är en bra princip även för källare.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Pax-fläktar i rum som har fuktig eller dålig luft som tvättstuga och toalett, tilluftsventiler i rum där man vistas en längre tid är en bra princip även för källare.
Tack men skulle det räcka med en paxfläkt
 
BirgitS
Det beror ju på hur mycket ventilation som källaren behöver. Hur mycket är bostadsrum resp. rum som alstrar fukt eller dålig luft?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det beror ju på hur mycket ventilation som källaren behöver. Hur mycket är bostadsrum resp. rum som alstrar fukt eller dålig luft?
Skissade snabbt men så här ser det ut på skissen och hela källaren är på 80kvm sen har jag gjort hål på dörrarna med friskventiler så jag tänker om jag kör en fläkt längst till nere till höger på skissen så blir det väl drag?
 
  • Mobilskärmdump av ritapplikation med schematiskt diagram över öppna ventiler på rutnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag förstår inte. Om ett rum ska ventileras måste det finnas ett luftflöde t.ex. från ett hål i ytterväggen till dörren. Det hjälper ju inte bara med ett hål i dörren.

Vad finns det för rum i källaren?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag förstår inte. Om ett rum ska ventileras måste det finnas ett luftflöde t.ex. från ett hål i ytterväggen till dörren. Det hjälper ju inte bara med ett hål i dörren.

Vad finns det för rum i källaren?
Jag syftar på självdrag
 
J Jayward skrev:
Jag syftar på självdrag
Blev så här istället då max fläkt låter ingenting nästan
 
  • En vit rökvarnare på vägg, ovanför trähylla med svart plastpåse, målburkar och tejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jayward skrev:
Blev så här istället då max fläkt låter ingenting nästan
Källare i lägenheten ni flyttade till, eller har det hunnit blivit husköp sedan 1/4? :cool:
 
  • Wow
john.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.