Kan någon berätta för mig om det är värt 7000 kr extra för Toshibapumpen jämfört med Sverigepumpen Prima Y 25 och Panasonic HZ 25 XKE Flagship.

Priserna är 32000 kr för Toshiba och ca 25000-26000 för de två andra.
 
Det är en riktigt bra värmepump men priset du fått är för högt på Toshiba Daisekai. Skulle nöja mig med Panasonic HZ25XKE som också är en bra värmepump. Vet tyvärr inte säkert vilken värmepump Prima Y25 egentligen är(?) Kolla också ordentligt om motsvarande saker ingår i offerterna så innehållet är likadant.
 
  • Gilla
Mattias Bredberg
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är en riktigt bra värmepump men priset du fått är för högt på Toshiba Daisekai. Skulle nöja mig med Panasonic HZ25XKE som också är en bra värmepump. Vet tyvärr inte säkert vilken värmepump Prima Y25 egentligen är(?) Kolla också ordentligt om motsvarande saker ingår i offerterna så innehållet är likadant.
Ja jag kände att man försökte sälja på mig något som var lite väl dyrt där. Det var märkligt svalt intresse att lämna offert på pumpar, dom kanske säljer sig själva i dessa tider.
 
De höga elpriserna har ju medfört strykande åtgång på värmepumpar men det är en bra tid på året att passa på att köpa nu när nästan sommaren har kommit och de flesta tänker på annat. Bara att jaga runt efter offerter.
 
J Josth skrev:
De höga elpriserna har ju medfört strykande åtgång på värmepumpar men det är en bra tid på året att passa på att köpa nu när nästan sommaren har kommit och de flesta tänker på annat. Bara att jaga runt efter offerter.

Jag tror iof att 25 tkr för panasonic / Sverigepumpen (som väl också är panasonic?) duger egentligen. Mest fråga då om det är värt 7000 kr extra för Toshibal
Men ja, jag tänkte beställa innan folk inser att värmen har kommit...
 
A
Mattias Bredberg Mattias Bredberg skrev:
Jag tror iof att 25 tkr för panasonic / Sverigepumpen (som väl också är panasonic?) duger egentligen. Mest fråga då om det är värt 7000 kr extra för Toshibal
Men ja, jag tänkte beställa innan folk inser att värmen har kommit...
Toshiban är bättre på alla sätt, den kanske är bäst av alla pumpar som säljs i sverige men även dyr.

Flagship är oxå en väldigt bra pump i mellan segmentet, fast med det priset väljer jag hellre en mitsubish LN hero som är i klass med toshiban.

Om du inte stöt på en toshiba innan så välj panasonicen för du vet inte vad du missar.
har du å andra sidan använt en toshiba innan som kommer du bli tokig på flaggskeppet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.