Hej!

Jag planerar att köpa mig en gardena sileno 700, men då är frågan om jag ska köpa en med eller utan LONA? Vad tycker ni som har mer erfarenhet av klipparna? Är det värt de extra tusenlapparna att köpa en LONA?

/Jessica
 
När man köper en robotklippare räknar man troligtvis med att ha den ganska länge. Jag skulle lätt lägga lite extra på en med Lona.

Saknar en sån funktion på min HQ430 då jag skulle vilja ha möjligheten att styra klippningen mer till olika områden på tomten. Vissa ställen på tomten växer gräset mer på o då är det en stor fördel att kunna styra roboten till att klippa just det området istället för att åka omkring på ett område där det knappt växt något.

Nu vet jag inte om man kan detaljstyra den som man kan på en robotdammsugare typ Roborock som själv ritar upp en karta av ens hem med rum osv men om den bara är i närheten av det skulle jag valt Lona.
 
  • Gilla
Lotusesprite
  • Laddar…
Förutom att klipparen bygger upp en karta där du kan avgränsa vissa område och även bestämma hur mycket klippning ska ske i utvalda område så får du övervakning och kontroll av klipparen på distans.

Detta kan vara värt en slant, speciellt om du är borta mycket men ändå vill ha koll på klipparen.
I systemet finns även möjlighet till integrering av bevattningsutrustning som kan styras via samma app som styr/kontrollerar klipparen.


Har du en enkel trädgård och kan själv hålla koll på maskinen så klarar du dig utan denna (Lona) funktion.
 
  • Gilla
Lotusesprite
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.