P Pysslarn skrev:
Hmm, inser nu att det nog får vara köpstopp på dammsugare — har sex st i verkstaden och tre inne i huset.
Jag känner mig vettig och frisk…
//Ronnie
En bra start (y) En bra dammsugare är den du just snubblat över när du behöver den, som ordspråket säger.
 
Redigerat:
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dyson är överlägsna när det gäller handdammsugare, åtminstone bland de jag testat och jag har testat många.
 
  • Gilla
  • Wow
Bo.Siltberg och 4 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
För en tid sedan köpte jag en 18V blå Bosch, en sådan här:

[bild]

Inte använt den särskilt mycket men nöjd so far. Ska bara ha den till de små snabba jobben när man lortat ner i huset vid borrning eller sågning.
Det följde med slang, rör och golvmunstycke; 975 kr utan batteri på Proffsmagasinet. Enkelt val eftersom alla min batterimaskiner är Bosch 18V.

Hmm, inser nu att det nog får vara köpstopp på dammsugare — har sex st i verkstaden och tre inne i huset.
Jag känner mig vettig och frisk…
//Ronnie
Jag behöver inte må dåligt för mina 3, ok 4 alltså om jag räknar med Electroluxen som är ihopsatt med cyklonen, som i sin tur används sällan.. :whistle:

Senaste i raden var en 18V Bosch GAS 10L som gör sitt jobb, men kanske inte lika kraftfullt som Festools CTL 26. ;)
 
  • Wow
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
Veronica.
P Pysslarn skrev:
För en tid sedan köpte jag en 18V blå Bosch, en sådan här:

[bild]

Inte använt den särskilt mycket men nöjd so far. Ska bara ha den till de små snabba jobben när man lortat ner i huset vid borrning eller sågning.
Det följde med slang, rör och golvmunstycke; 975 kr utan batteri på Proffsmagasinet. Enkelt val eftersom alla min batterimaskiner är Bosch 18V.

Hmm, inser nu att det nog får vara köpstopp på dammsugare — har sex st i verkstaden och tre inne i huset.
Jag känner mig vettig och frisk…
//Ronnie
Blir så när man är Boschnörd. Då måste man köpa en massa onödiga och värdelösa maskiner. :D
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Veronica.
pacman42 pacman42 skrev:
Dyson är överlägsna när det gäller handdammsugare, åtminstone bland de jag testat och jag har testat många.
Det är ungefär lika korrekt som att säga att Festool är överlägsna. Dyraste märkena är inte likställt med överlägsna.
 
Veronica. Veronica. skrev:
Det är ungefär lika korrekt som att säga att Festool är överlägsna. Dyraste märkena är inte likställt med överlägsna.
Ibland får man faktiskt var man betalar för. I detta fallet tycker jag att den är värd det den kostar.

Och Festools sänksåg är också väldigt bra, trots priset. Eller tack vare det, välj själv.
 
  • Älska
Putte G...
  • Laddar…
Veronica. Veronica. skrev:
Blir så när man är Boschnörd. Då måste man köpa en massa onödiga och värdelösa maskiner. :D
@veronica: Nu förstår jag inte riktigt; du hette inte Patrik V i en tidigare inkarnation? Älskar Dewalt? Jobbar för Dewalt? Eller Black & Decker egentligen?

//Ronnie
 
Redigerat:
Veronica.
P Pysslarn skrev:
@veronica: Nu förstår jag inte riktigt; du hette inte Patrik V i en tidigare inkarnation? Älskar Dewalt? Jobbar för Dewalt? Eller Black & Decker egentligen?

//Ronnie
Haha va? Har jag bytt kön och namn? Jag älskar verkligen inte DeWalt. Har alla möjliga olika märken. Köper det jag vill ha för stunden. De är bra på olika, men min lilla älskling Fein multimaster, får ingen granne låna av mig. Köptes begagnad och tycker fortfarande att både Festool och Fein är galet dyra och inget som en vanlig privatperson ska köpa nytt.
 
Veronica. Veronica. skrev:
Blir så när man är Boschnörd. Då måste man köpa en massa onödiga och värdelösa maskiner. :D
Vilka av Boschs elverktyg sticker ut som endera onödiga eller värdelösa och vad är det hos dessa som får dig att tycka så?
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Veronica.
FredrikR FredrikR skrev:
Vilka av Boschs elverktyg sticker ut som endera onödiga eller värdelösa och vad är det hos dessa som får dig att tycka så?
Det var ju ett skämt Helge. Herrejösses
 
Veronica. Veronica. skrev:
Det var ju ett skämt Helge. Herrejösses
Humor kan vara svårt på nätet. Vi är många som ska tolka det som står i posten du skrivit, smileys till trots!

Ok, tycker vi släpper det här och går vidare, medvetna om att vi alla valt bland en uppsjö av märken, av olika och personliga anledningar.

//Ronnie
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.