Tidigare ägare på huset hade problem med fukt i krypgrunden, så de öppnade ett gäng stora hål för att öka ventilationen. Det här vet jag inte om det hjälpte eller inte men jag har köpt en kondensavfuktare som ska få stå och gå där nere istället och vill därför sätta igen och täta alla hål. (Har städat ur och satt byggplast i krypgrunden).

Kattgluggarna tänkte jag täta med cellplast och fogskum, såvida inte nån har nåt bättre förslag?

Men vad ska jag täta de här stora hålen med? Lecablock? Vad använder man för murbruk till det här? Har aldrig gjort nåt liknande jobb.

Tacksam för alla tips!
Ett inhägnat hål under rödmålad byggnad med bräder, betong, nätstängsel och löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Struktur med röda plåtar, nätstängsel, träbjälke, grus och grönt gräs. Reparation eller säkerhetsåtgärd synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Z ZeroKnowledge skrev:
Tidigare ägare på huset hade problem med fukt i krypgrunden, så de öppnade ett gäng stora hål för att öka ventilationen. Det här vet jag inte om det hjälpte eller inte men jag har köpt en kondensavfuktare som ska få stå och gå där nere istället och vill därför sätta igen och täta alla hål. (Har städat ur och satt byggplast i krypgrunden).

Kattgluggarna tänkte jag täta med cellplast och fogskum, såvida inte nån har nåt bättre förslag?

Men vad ska jag täta de här stora hålen med? Lecablock? Vad använder man för murbruk till det här? Har aldrig gjort nåt liknande jobb.

Tacksam för alla tips!
[bild][bild]
Musten eller tegel murbruk avsluta med putsning på utsidan. Kolla med en byggare om du är osäker på vilken murbruk du ska ha.
Skulle också sätta in mindre ventilationsrör med galler så att luft kommer in och ut. Genomströmning av luft i en krypgrund är bra.
Sen skulle man kunna lämna en lucka kvar och få till en snyggare till så att man kan komma ner i grunden och inspektera emellanåt om det inte finns nåt sätt att gör det från insidan.

Torrbetong (grovbetong) eller murbruk C skulle jag rekomdera.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.