SVAR:
IDC-stationen har 5 lägen.

Med 4000 kvm tomt med köksland, 4 pallkragar och 2 växthus utspritt och ledproblem hos mig, så behöver jag ett bevattningssystem!
 
Fem lägen!

Vi har nyligen köpt kolonistuga och nog vore det toppen för odlingarna att kunna sköta sig själva medans vi fortsätter med det oändliga projektet att ta hand om och rusta upp hela stället.

MVH M.
 
Svar : 5 st lägen har IDC-stationen !
Vi skulle verkligen behöva ett bevattningssystem till vårt nybyggda orangeri-växthus !
Jag har verklgen funderat på hur vi ska lösa detta, när vi är på semester med hela familjen, eftersom ingen är hemma och kan vattna då.
Hade ev tänkt köpa ett, eller tillverka nånting själv.......
Bättre då med ett proffsigt från GreenLine !!!
 
Fem lägen!
Ivrigt satt jag vid köksbordet i februari och petade ner frön i en plugglåda. Tomater, paprika och senare blommor och gurka. Nu har dessa och en drös med Dahliaknölar flyttat ut på vår stora altan.
Vattenkanna efter vattenkanna måste släpas runt och i takt med att min höft blir sämre och sämre så blir det smärtsammare för var dag. Jag har en höftprotes som lossnat och ska bytas. Den skulle bytts i höstas, i februari och sista budet var nu i maj. Inget är värre än väntans tider. En tunna med vatten som fylls på av regn eller slang och där bevattningen funkar med automatik skulle underlätta oerhört.
 
Behöver utöka bevattningen i mina nya pallkrageväxthus och detta system hade passat perfekt.

Svar: 5 lägen
 
Fem lägen.

Jag har läst mycket om det här systemet och tänkt att det verkar toppen. Har rekommenderat det till vänner att det verkar som ett bra system. Själv har jag inte köpt det då det varit mycket annat. Men det vore toppen att vinna det här så alla tomater och snittblommor överlever sommaren på ett bra sätt!
 
Skumpe
Fem lägen.

Jag har ett växthus med växter/odling som kräver mycket bevattning men ett dåligt knä gör det rätt tungt emellanåt. Detta hade säkert underlättat för mig och tomaterna!
 
Stationen har fem lägen.


Vi har precis börjat bli klara med placeringen av alla våra bär och örter i trädgården så ett sådant här system skulle passa oss perfekt i detta läge. Verkligen ge oss ett bra avslut på det hela så att vi snart kan sitta och njuta av trädgården såsom vi drömt om.
 
Hej, det är 5 olika lägen.
Jag odlar i två olika växthus och är i stort behov av bevattningssystem. Hoppas på tur och att mina tomatplantor ska få bra bevattning i sommar. Hälsningar Gunilla

Växthus med grönsaksodlingar, spiralformade stenplattor på gångväg, vattenkanna, gröna flaskor och bevattningsslang.
 
Svar: 5 lägen

Motivering: Jag och maken har i alla år haft olika önskemål kring sommaren, jag vill ut och resa men han vill vara hemma med blommorna. I år har vi ovanligt många hemodlade växter som gör hela huset grönt! Med ett automatiskt bevattningssystem kan vi äntligen hitta den perfekta kompromissen i vår familj - vi kan resa lite men blommorna överlever!
 
Fem lägen
Om man sover på dagen och jobbar på natten,
då är det bra om växterna säkert får vatten.
På detta system verkar man kunna lita,
så man i blombänken själv slipper slita.
 
Jag villhöver verkligen ett automatiskt bevattningssystem. Av lika många anledningar som det finns lägen på idc-stationen
Anledning 1, trots att det regnar en del är sambon spårlöst försvunnen, en regnig dag borde man väl va inne och njuta av att har tak över huvudet. Nejdå i växthuset hittar man henne.
Anledning 2-4 liknar varandra och även om jag förstår att växter behöver vatten för att överleva så tänker ju jag att ett par dagar utan vatten klarar man, kanske till och med blir växterna starkare utan vatten ett tag?
Anledning 5, när det är som soligast vill man ju verkligen inte stå och vattna grödor och växthus, man vill väl åka till stranden och bada och äta glass och göra allt annat än måsten? Men tydligen ” förstår jag ingenting” och sambon säger att hon gör det här för vår skull.
Hemmaodlade grönsaker till tacosen är dock jäkligt gott!
 
Idc enheten har fem lägen

vi skulle behöva systemet då vi vill utöka vår insamling av regnvatten med flera parallellkopplade regntunnor och flera bevattningsenheter. Att då även köpa flera bevattningsenheter spräcker vår budget just nu. Odlande skänker stor glädje men att ibland kunna åka iväg från trädgården är också en källa till glädje. Och kvällsrundorna i trädgården ägnar vi hellre åt skörd och and än vattning. När det växer bra blir det svårt att hinna med allt. Dessutom ger den automatiska bevattningen växterna jämnare vattenflöde och det mår de bra av har vi sett. Vi har en enhet sedan flera år och är nöjda men behöver flera för att klara bevattning av mer av odlingarna i vår lilla stadsträdgård.
 
Fem lägen :)

Skulle ge den till min fru som håller på att bygga växthus till hennes nyfunna intresse odling.
 
E
Svar: 5 lägen.

Motivering: Bygger ett växthus till min sambo i 40-årspresent och ett bevattningssystem blir pricken över i!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.