Svar:
Den har fem lägen.

Motivering:
En nybliven växthusägare från Borås
Vattnade med svett och flås
Ett bevattningssystem
Hade löst ett problem
Utan att riskera skolios
 
Svar - 5 lägen

Jag älskar idén om att skapa en trädgård, att se små plantor växa och förvandlas till vackra blommor och häftiga grönsaker. Jag köper frön och plantor med entusiasm och ser fram emot att se min trädgård blomstra. Men trots all min entusiasm, har jag en svag punkt - jag glömmer ofta att vattna. Och som vi alla vet, utan vatten, ingen trädgård.

Ett automatiskt bevattningssystem skulle vara som en räddningslina för mina gröna vänner. Det skulle se till att de får det livgivande vatten de behöver, även när minnet sviker. Jag kan föreställa mig hur mitt gröna utrymme skulle förvandlas, växterna frodiga och glada, allt tack vare detta geniala system.
 
Svaret är 5 lägen.
Jag skulle vilja vinna för det här är precis vad jag nu är ute efter. Vi har inte någon stor trädgård, men min sambo njuter av den lilla odlingsdelen vi har och planterar sallad, ärtor, morötter och lite blommor med vår 5-åring. Glädjen när man kan se honom senare under sommaren gå och dra upp en morot ur pallkragen, torka av den på gräset och äta den när han kommer hem från förskolan är oslagbar, precis om våra föräldrar kände när vi gjorde detsamma när vi var små.
Tyvärr lider växterna väldigt under semestern då vi ofta blir borta ett längre tag på släktresa. 40 mil till närmaste släkting gör att det inte blir att ses så ofta. Automatisk bevattning under dessa perioder vore således mer än guld värt, det vore ärter och morötter värt!
 
Den har 5 lägen, 1 -5.
Saknar idag överhuvudtaget bevatningssystem och denna skulle vara en riktig lysande till till våra blommor runt huset som idag mer eller mindre klara sig på det lilla som regn ger. Samt sköta sig mer eller mindre självt som är helt perfekt.
 
Fem lägen.

Tänk att slippa vattna alla grönsaker varje dag...Vad lyxigt.
 
X
Fem lägen finns det.

Har ett gäng pallkragar på baksidan och där bränner solen obönhörligen så att kunna få hjälp med bevattningen vore guld värt!
 
Jag älskar blommor och har många blomkrukor och planteringar som skulle må bra av en jämn och pålitlig bevattning som bevattningssystemet erbjuder :)

IDC-stationen har 5 lägen /Elin
 
AWS46
Svar: Fem lägen!

Det är ju kul att odla och vi gör gärna det, eller försöker göra det, men jösses, ska det vara så svårt att sköta om? :crysmile: detta året har vi valt att inte odla någonting alls. Just för att vi är dåliga på det.. men det är ju inte för sent att ändra på! Och ett sådant här fint system hade ju gjort mycket utav jobbet åt oss!
 
Den har fem lägen.

En av de största anlendningarna till att jag övertalade min man att flytta till hus var just för att jag älskar att odla. Jag gjorde det med mina föräldrar när jag växte upp, och jag lär nu mina barn det (deras favorit i år är popkornträden).

Det är mysigt med två små hjälpredor i trädgården - men då de gärna vattnar både maskrosor, stengången och sina stövlar så blir det dels många turer fram och tillbaka med vattenkannor, och ändå så får inte alltid våra odlingar tillräckligt med vatten. Det vore fantatiskt med ett automatiskt bevattningssystem som säkrar att odlingarna får vatten, samtidigt som jag kan njuta av kvalitetstid med barnen utan att stressa över att vattnet från deras vattenkannor hamnar överallt bortsett från dit det ska.
 
Den Har 5 lägen!

Min kära mor älskar att odla på landstället, men får inte alltid till det med att åka ut och för att vattna när solen gassar som bäst. Ett bevattningssystem vore pricken över i:ett att överraska med på mors dag
 
Fem lägen.
Jag hade behövt lite avlastning m vattningen, då det blir många rundor m vattenkannan och det är slitigt efter att ha brutit fotleden i mars..
 
R
Svar: IDC-stationen har fem lägen.

Motivering: vi vill spendera en stor del av somrarna på vårt landställe för barnens skull, men det blir mycket jobb för mina stackars föräldrar att rycka in för att vattna på tomten när vi är borta så mycket, så det vore fantastiskt om vi kunde lösa det med automatisk bevattning!
 
Svar: Fem lägen.

Motivering: Att sköta droppbevattning automatiskt via regntunnor skulle passa mitt torp perfekt. Jag saknar brunn och indraget vatten, så att ta vara på regnvatten för bevattning i mitt tomatskåp (som snart är klart) och det växthus jag kommer att bygga så fort jag har tillräckligt med pengar skulle underlätta vattenhanteringen betydligt, Att utrusta ett 1600-talstorp med modern utrustning som tar vara på gammal teknik är en lösning jag känner mig nöjd med, En bonus för sambon skulle vara att han äntligen får sätta upp hängrännor., något jag hittills har tyckt vara onödigt på ett så gammalt torp.
 
Svar: Fem lägen.

Tänk er scenariot: Jag ligger i min hängmatta och njuter av en kall lemonad i den strålande solen, medan mitt automatiska bevattningsystem tar hand om mina växter. Jag kan luta mig tillbaka och skryta för grannarna om hur mina blommor är de gladaste och mest välmående i hela kvarteret. Det vore som att ha en personlig trädgårdsmästare, fast utan lönekostnaden!
 
Svar: Fem lägen

Motivering: Jag får mycket hjälp i trädgården av min svärfar. Nu skulle jag vilja ge honom ett smart bevattningssystem som tack för all hjälp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.