Takpannor spruckna över allt där fästen till snörasskydd sitter. Ska det vara så? Hur byter jag pannor har försökt men fastnar i kanten på snörasskyddet. Måste man ta bort den ovanför för att kunna byta? Svart takpannor med skada, tejp, skruvar, skog i bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på tak med svart takstege monterad på gråa takpannor, utomhus med delvis synligt landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tak med svarta betongpannor och en snöskyddsinstallation nära takfoten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en mekanisk detalj, förmodligen del av en fordon, med metall och svart plast eller gummi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Det där är inte snörasskydd utan fäste för säkerhetslina för sotare och annat löst folk som arbetar på taket.

Och de två översta pannorna ska vara skruvade, vilket gör att det kan bli svårt att få bort den trasiga utan att skruva bort nockpanna och den översta takpannan. Men testa om du kan lyfta lite i botten på översta pannan, då kanske du kan få in en ny istället för en trasiga
 
Brukar vara bökigt att byta när det ser ut så,
Jag hade tagit bort nockpannor och pannan över och till höger om den trasiga ,den nya måste skjutas in under fästet när den ligger rätt på läkten
 
J John Lidström skrev:
Takpannor spruckna över allt där fästen till snörasskydd sitter. Ska det vara så? Hur byter jag pannor har försökt men fastnar i kanten på snörasskyddet. Måste man ta bort den ovanför för att kunna byta?[bild][bild][bild][bild]
Jag har samma problem, hur fick du till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.