Söker främst en kombinerad maskin men det kan vara aktuellt med separata också.
Helst 3-fas och gjutjärn men är öppen för förslag.
 
K
Vilken budget har du? Stor skillnad på maskin för 3-4 tusen och 10/15/20 tusen
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vilka utrymmen har du, och vad ska du bygga?

/W
 
Budget är helt beroende på maskin, men säg från 3.000-50.000kr (ink. moms).
Utrymme är ett oinrett enkelgarage, inte hunnit mäta det än.
Projekt är främst möbler (bord och stolar) samt vad som än kommer behöva fixas på huset framöver.
Som riktmärke är några av de modeller jag fastnat mest för när jag tittat runt Moreten 410, äldre Lini och Ejca.
 
Redigerat:
K
Herregud! Vilket spann! Lycka till att få bra, konkreta tips med den hagelbössan…
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
Haha vad är problemet? Har någon en gammal Lini kan jag vara intresserad av den för 5.000kr och har någon en nyare SCM så kan jag vara intresserad av den för 50.000kr.
Är uppenbarligen inte lätt att hitta hyvlar av mellanstorlek så är öppen för förslag.
 
K
Allmänna tips bara, du verkar inte så bevandrad i hur du får framgång på ett forum.
Har en gammal ML392B rikt & planhyvel. Skulle klassa den som ”mellanstorlek”. Din för 14k.
 
Den kinamaskin duab säljer för 16k? Tack men nej tack i så fall.
 
Vi är ett gäng här som är väldigt nöjda med våra Hammer-hyvlar. Har du koll på dem? En A3 41 med spiralkutter står sig väldigt bra mot de du nämner och ryms ny i din budget. Accepterar du en smalare maskin och vanlig bonnkutter kommer du ner rätt långt.
 
Tack för tips! Upptäckte Hammer för ett par veckor sen och som du säger så verkar folk generellt vara väldigt nöjda med dem.
 
Det finns hammerägare i lite olika delar av landet här på forumet, så du kanske kan hitta någon att testa. Var bor du?
 
E Eriksson12 skrev:
Haha vad är problemet? Har någon en gammal Lini kan jag vara intresserad av den för 5.000kr och har någon en nyare SCM så kan jag vara intresserad av den för 50.000kr.
Är uppenbarligen inte lätt att hitta hyvlar av mellanstorlek så är öppen för förslag.
Har en 2021 års SCM minimax fs 30c rikt/planhyvel att sälja, skicka ett PM vid intresse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.