Har sent i våras köpt ett hus med pelletsbrännare på äldre kombipanna. Nu börjar det bli dax att köpa hem mer pellets. Någon som har erfarenhet av olika fabrikat, vilket som är prisvärt. Har förstått att kvalitén kan variera, så det billigaste pelletsen blir inte alltid billigast per kwh. Var köper ni? Pris? Avtal?
Fick med ett antal säckar i huspriset, de kom från TeljeEnergi, han jag köpte av sa att de var prisvärda.:confused:
 
Jag köper lokalt tillverkad pellets och det fungerar bra.
 
Jag tycker inte att Telge Energis erjudanden är särskilt förmånliga (om man inte är intresserad av deras delbetalningssystem). Deras pellets tillverkas för södra landet av Neova, och ofta kan man köpa pellets billigare direkt från deras lokala återförsäljare.

Söker man säckad pellets så är det alltid bra att hålla koll på lokalpressen respektive Blocket.se för då och då dyker det upp erbjudanden på partier.
 
H
Vida pellets kostar 2100 kr per pall med fri hemkörning om man beställer 4 pallar. Kvaliteten är bra.
Byggmax säljer pellets till ungefär samma pris men då får man ordna transporten själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.