Jag behöver såga golvbrädor in i hörn och inser att jag inte har något verktyg som klarar detta. Cirkelsåg är för stor, sticksåg behöver utrymme under, multimaskin är omöjligt att såga rakt med, japansåg eller liknande är också svårt. Det bästa vore en jätteliten cirkelsåg med sågbladet längs fram. Finns det något sådant?
 
Om du sågar med cirkelsåg så långt det går och tar det sista med multiverktyg? Du kan lägga en bräda som guide över området som du är rädd om och såga efter den om du inte är bekväm med frihand.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Kanske en Dremel?
 
nanowire nanowire skrev:
Om du sågar med cirkelsåg så långt det går och tar det sista med multiverktyg? Du kan lägga en bräda som guide över området som du är rädd om och såga efter den om du inte är bekväm med frihand.
Jag inser nu att man kan köpa sågkllingor till multimaskiner. Det blir nog bra!
 
  • Halvcirkelformat multiverktygsblad, märkt "DEWALT", för trä med spik, tandat, svart och gult.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns ju även stativ till multiverktyg. Jag har inget själv men har varit sugen just för att kunna såga rakare och förhoppningsvis "glida" mindre i början av snittet. Vet dock inte hur nära ett hörn man kommer. Men med ett tillräckligt brett blad borde det gå att komma åt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.