Hallå,
vi har hört oss för hos några olika firmor om att lämna in köksluckor för ommålning. En, som var lite dyrare än de andra, sa att de målade luckorna i en annan miljö än där slipning utfördes. Detta för att inte få damm i färgen. (De menade att de flesta andra gör allting i en och samma lokal.) Är deras metod - d v s hur det ser ut och hållbarheten - så mycket bättre att det motiverar en prisskillnad på mellan 10-20 procent?

/Peter, Västerås
 
Mitt svar är nej. I det måleri jag har kontakt med slipar och målar dom i samma lokal och har gjort det i alla år utan att ngn klagat på finishen. Slipen och målaren står kanske 20 m från varandra och där det slipas finns det rejäla utsug så dammet når inte målningen. Det nymålade torkar sedan i ugnar.
 
¤ akila ¤ skrev:
Mitt svar är nej. I det måleri jag har kontakt med slipar och målar dom i samma lokal och har gjort det i alla år utan att ngn klagat på finishen. Slipen och målaren står kanske 20 m från varandra och där det slipas finns det rejäla utsug så dammet når inte målningen. Det nymålade torkar sedan i ugnar.
Ok, jag tackar för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.