Köpte mig en Marshall Tufton, och jag är nöjd.

Men! Varför står det så här i instruktionsboken? "VARNING: KOPPLA ALLTID UR NÄTKABELN UR VÄGGUTTAGET INNAN DU KOPPLAR BORT DEN FRÅN HÖGTALAREN."
Spelar det någon roll, kan den pajja?
Till saken hör att högtalaren står perfekt i ett hål/hylla i väggen med ett eluttag bakom, så det är väldigt osmidigt att dra ur kontakten i väggen först.

Bonusfråga, hur ska jag ladda för att optimera batterilivslängden?

/W
 
  • Haha
Veronica.
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Köpte mig en Marshall Tufton, och jag är nöjd.

Men! Varför står det så här i instruktionsboken? "VARNING: KOPPLA ALLTID UR NÄTKABELN UR VÄGGUTTAGET INNAN DU KOPPLAR BORT DEN FRÅN HÖGTALAREN."
Spelar det någon roll, kan den pajja?
Till saken hör att högtalaren står perfekt i ett hål/hylla i väggen med ett eluttag bakom, så det är väldigt osmidigt att dra ur kontakten i väggen först.

Bonusfråga, hur ska jag ladda för att optimera batterilivslängden?

/W
Har du läst instruktionerna på annat språk? Kanske översättaren hade en dålig dag?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du läst instruktionerna på annat språk? Kanske översättaren hade en dålig dag?
Svenska :)
Min gissning är också att "översättaren" felar.

/W
 
Står likadant i den engelska manualen. Kan det handla om barnsäkerhet? Kontaktdonet på sladden, C7 heter det väl, saknar ju petskydd och det skulle ju även gå att få in i munnen för de som är i åldern då man smakar på allt.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Veronica.
Det är liksom ett klassiskt uttryck, för att undvika strömspikar. Finns några fler länder än Sverige för deras marknad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.