Ska sätta upp lite lampor i muren som syns på bilden, muren fortsätter ca 35 meter åt vänster på bilden.
Kabeln kommer ligga ca 10 cm ner i marken mätt från översidan på muren. Kabeln är EKKJ som jag lägger i ett vanligt flexrör och tätar ändarna på röret. För att slippa dra två ledningar genom hålet i muren och koppla ihop dom innuti lampan (svårt att komma åt) så undrar jag om det finns nån lämplig kopplingsdosa att använda så jag kan göra kopplingen på insidan muren och bara dra en ledning fram till lampan?

mur.jpg
 
Det blir juh blötare och blötare juh längre ner jag kommer på baksidan muren så varför skulle jag lägga kabeln längre ner?

Funderar på att bara använda vanliga kopplingsdosor och täta dom med silikon när kopplingen är klar.
 
Hejsan,

Jag anväder alltid en dosa från ensto för den är mjuk i platsen så kabeln blir tättad ordentligt, sedan fyller jag dosan med gjutharts och ser till att topp fylla ordentligt.
Bra att ta till lite extra med kabel i fall du måste klippa bort dosan om massa år och felsöka.
 
falcor skrev:
Det blir juh blötare och blötare juh längre ner jag kommer på baksidan muren så varför skulle jag lägga kabeln längre ner?

Funderar på att bara använda vanliga kopplingsdosor och täta dom med silikon när kopplingen är klar.
För att skydda den från gräsklippare, liar, hackor mm. Jag skulle köra på T-korsskarven.
 
Snygga amplar.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.