Veronica.
5 lägen

Skulle vara väldigt härligt att få ha detta system i stugan under sommaren.
 
Fem lägen

Har precis lyckats koppla in en vattentunna till stupröret och vore sjyst att ha en miljövänlig automatisk bevattning.
 
Hej,

det är 5 lägen

denna bevattning skulle underlägga tomat och gurkodlingen ja har enormt och skulle inte behöva ha bevattningshjälp när man åker iväg
 
Svar: den har fem lägen

Motivering: det är inte för min skull jag hade velat vinna denna, utan för alla plantor jag införskaffat som knapp överlever för jag glömmer att vattna hela tiden!
 
Fem lägen är där.

Skulle passa bra med ett bevattningssystem till vårat nybyggda växthus.
 
Svar: 5 lägen.

Har precis börjat experimentera med nytt växthus. Första växterna sattes in i förrgår, och då det blev nästan 50 grader där inne och vi inte var och vattnade så dog dom tappra första.. inför nästa försök skulle automatiskt bevattning höja chansen att lyckas
 
Svar: fem lägen

Motivering:
Vi kollade på precis denna för bara några dagar sedan och den hade passat oss perfekt.
Vi kan ta tillvara på vårt regnvatten samtidigt som vi blir lite mer självförsörjande då det blir lättare att hålla alla våra grönsaker och bär i både pallkragar och växthus fuktiga. Är svårt att hinna med när man har både familj och jobb.
 
IDC-stationen har 5 lägen och jag skulle vilja vinna detta bevattningssystem så vi kan ta vara på vårt regnvatten till vårt nya växthus och pallkragar. Hoppas hoppas jag vinner.

Trädgård med förberedda odlingsbäddar, jord, gräsmatta, staket och grusgång, i soligt väder.
 
Svar: fem lägen.
Precis vad jag behöver till sommaren! Har börjat med förodling tidigt i år, byggt växthus anlagt köksland. Kommer bli så besviken om växterna dör så skulle behöva denna hjälp på traven.
 
Fem lägen.

Detta hade passat perfekt i vår nya trädgård!
 
Fem lägen!

Automatiskt droppbevattning gör att det blir lättare att ta till vara regnvattnet. Bra för plantorna att få jämn tillgång till vatten.
 
Jättefin tävling, och vinst!

Svar: IDC stationen har 5 lägen.
Motivering: Jag har tidigare fått hjälp av min dotter att odla men i år ska jag fixa det mesta själv. Det hade verkligen underlättat för mig, min kropp och alla växter med detta fantastiska bevattningskit. Dels så slipper jag bära vattenslangen fram och tillbaka, och sedan får växterna rätt mängd vatten. Hur många gånger har inte jag gett för mycket eller för lite vatten!!! Ibland svämmar det över och ibland är det alldeles för torrt. I sommar vill jag att det ska blomma och växa så det står härliga till.
Ha en fin och härlig vecka!
 
  • Gilla
Pragla
  • Laddar…
Fem lägen. Vore perfekt i min trädgård, jag vill utnyttja regnvattnet optimalt och har inte tillgång till en annan säker vattenkälla.
-----------------------------------
 
Unikt namn
5 lägen.

Vi har precis blivit klar med en inhägnad köksträdgård för att bambi och stampe äter upp precis allt som bildar knopp.
Automatisk bevattning skulle verkligen vara pricken över i.
Då skulle vi bekymmerslöst kunna göra flerdagarsäventyr utan att behöva oroa oss över att den blivit en öken när vi kommer tillbaka.
 
G
Svar: Fem lägen.

Nyss flyttat från lägenhet till gård och har alldeles för stora odlingsdrömmar. Med vatten från egen brunn och en beräknad sommar som 2018 vad gäller värme och nederbörd gäller det att spara på vattnet bäst man kan. Då hade ett sådant här kit varit perfekt hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.