Hej!

Går det att sätta en ny dusch. Alltså en Duschhörna på ett underlag som är plastmatta i vårat badrum?

Några förslag isåfall på någon ok lösning, modell??

/Jimmy
 
Menar du en duschkabin?

Utveckla gärna din fråga något..
 
GoForIt skrev:
Menar du en duschkabin?

Hej!

Jag menar om det går att få dit en duschkabin/duschhörna på en plastmatta i ett badrum?

Typ en sån här vill vi ha.

[länk]

Går det att montera på plastmatta eller bör det vara klinkers? Eftersom plastmattan lutar något för golvbrunnen så bör de ju bli en luftspalt mellan duschkabin/golvbrunn .... eller ...

har inte den blekaste, därför jag frågar.

Tacksam för svar.

/Jimmy
 
Fall måste ju finnas runt alla golvbrunnar (i hela badrummet enl nya BBV).

Det borde spontant gå alldeles utmärkt att montera en sådan duschhörna.
Den sitter normalt bara skruvad i väggarna. Nertill tätar man in- och utvändligt med en sträng våtrumssilicon. Är fallet i det nya utrymmet inte idealiskt, så får man använda en gummiskrapa efter duschen.

Skillnaden i dagligt tal mellan en duschvägg/hörna och en duschkabin brukar vara att en duschkabin har fyra väggar och golvkar. Då är man ju lite mindre beroende av kringmiljön.
 
GoForIt skrev:
Vid närmare koll på Macros hemsida, så verkar den modell du länkade till ha en särskild tätningslist.
[länk]

Jag ber att få tacka för all information jag fått!

Men skulle en duschhörna/kabin verkligen passa på en plastmatta? Jag menar, jag byter hellre ut en nuvarande dusch mot en sådan, istället för att spendera 60-90.000:- på kakel, klinkers.
Nåväl, det återstår att se.

Tips på fler bra sidor där dom säljer duschhörnor/kabiner?

/Jimmy
 
Fam. Ericsson skrev:
Men skulle en duschhörna/kabin verkligen passa på en plastmatta? Jag menar, jag byter hellre ut en nuvarande dusch mot en sådan, istället för att spendera 60-90.000:- på kakel, klinkers.
/Jimmy
Nu förstår jag inte riktigt hur du menar igen..
Var kommer kakel/klinkers in i bilden när vi diskuterar ett duschörn? Ett duschhörn är ju bara en form av inredning..

Vad har ni för något idag? Är det andra saker att ta hänsyn till?
 
Idag säljs det ju duschhörnor liknande den du länkade till på var enda byggmarknad typ Silvan, K-rauta, Coop Bygg, Bauhaus, Hornbach, Cheap, Jem&Fix...

Andra tillverkare/importörer är ju IFÖ, Ido Showerama, Hafa, Gustavsberg, Tylö, Svedbergs, Duscholux..

Vi har själva en sådan, liknande den du länkade till, inköpt hos Silvan Bygg för några år sedan.
Senast jag tittade låg priserna vid kampanj på runt 2 000 kr. (Vi gav drygt det dubbla 2005)
 
GoForIt skrev:
Idag säljs det ju duschhörnor liknande den du länkade till på var enda byggmarknad typ Silvan, K-rauta, Coop Bygg, Bauhaus, Hornbach, Cheap, Jem&Fix...

Andra tillverkare/importörer är ju IFÖ, Ido Showerama, Hafa, Gustavsberg, Tylö, Svedbergs, Duscholux..

Vi har själva en sådan, liknande den du länkade till, inköpt hos Silvan Bygg för några år sedan.
Senast jag tittade låg priserna vid kampanj på runt 2 000 kr. (Vi gav drygt det dubbla 2005)
Hej!
Jag menar om det ser "ok" ut att ha en "duschhörna, glasdörrar" på plastmatta.
Jag menar hellre klinkergolv och duschhörna än plastmatta och duschhörna.

Tack för all info.

/Jimmy
 
Ja, där är ju smaken som baken..

Men det är ju inte särskilt ovanligt med duschhörna på våtrumsmatta.
Även om majoriteten vid en badrumsrenovering idag väljer klinker.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.