Hej, hur kommer jag in bakom uret för att kontrollera hur reglaget är ställt.
 
  • Panel med tidsur och reglage för värmeinställningar, troligen del av en värmesystem eller termostat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontrollera vad? Det är ju med de vita ryttarna på urtavlan där man ställer in tiden för nattsänkningen.
 
J Josth skrev:
Kontrollera vad? Det är ju med de vita ryttarna på urtavlan där man ställer in tiden för nattsänkningen.
Dessa, vill kolla så tidigare ägare inte justerat de allt för häftigt
 
  • Instruktionsbild för inställningar på åtta miniatyrbrytare (DIP-switchar) med beskrivande text på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa skruven under röda lampan, dra sedan vänstra delen med urverket.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Lossa skruven under röda lampan, dra sedan vänstra delen med urverket.
Tack fungerar som du beskrev, passar på att fråga om du vet vad den röda knappen är
 
  • Svart elektrisk enhet med röd knapp, kablar, nära tryckmätare. Tecken på industriell eller teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att säga när man inte vet vilken modell av shunt-/reglermotor det är.
Det kan vara frigivningsknappen.
 
Om jag inte har helt fel , så är det som Demmpa säger, säger regleringen upp sig så tryck på den och vrid manuellt på axeln
 
N Nohouse skrev:
Hej, hur kommer jag in bakom uret för att kontrollera hur reglaget är ställt.
Lossa skruven, lyft ur mackapären från vägfästet. Om jag inte minns fel så sitter anslutningsplintarna i fästet, och regulatorn har stift. Man får den alltså lös i handen.
Illustration av väggmontering av en apparat, med steg-för-steg-instruktioner och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.