Vilket märke har ni valt när ni skruvat dold trallskruv och varför? Finns det nått märke ni inte skulle köpa igen och varför? Någon som blandat ett billigt trallverktyg från t.ex byggmax med dyrare skruv från t.ex essve?
 
Jag köpte Camo, har skruvat med både camos skruvar och med essves i samma jigg. Jag gillar camo bättre än essve (brorsan har essve jiggen) för att handtaget gör att man kan pressa ner lättare där brädorna ligger tight. Mer snabbjobbad också.

dessutom är läppen som går ner mellan brädorna tunnare på camo, så om du kör med nytryckta brädor så får du ihop brädorna lite mer.

rekommenderar även Trallbender för ett jämnare resultat
 
  • Gilla
36.an
  • Laddar…
Jag använde också Cani och tyckte att både skriv och jigg fungerade bra. Nu efter tre år är jag fortfarande väldigt nöjd med systemet. Däremot är jag mer tveksam till mellanrummet mellan brädorna. Jag tyckte att trallen jag fick från Beijer var rätt fuktig, men mellanrummen största delen av året är väldigt små, så det fastnar mycket skräp och små sten mellan brädorna som är väldigt svårt att få bort. Jag hade idag valt några mm till i mellanrum.
 
R Robbinb85 skrev:
Jag köpte Camo, har skruvat med både camos skruvar och med essves i samma jigg. Jag gillar camo bättre än essve (brorsan har essve jiggen) för att handtaget gör att man kan pressa ner lättare där brädorna ligger tight. Mer snabbjobbad också.

dessutom är läppen som går ner mellan brädorna tunnare på camo, så om du kör med nytryckta brädor så får du ihop brädorna lite mer.

rekommenderar även Trallbender för ett jämnare resultat
3 36.an skrev:
Vilket märke har ni valt när ni skruvat dold trallskruv och varför? Finns det nått märke ni inte skulle köpa igen och varför? Någon som blandat ett billigt trallverktyg från t.ex byggmax med dyrare skruv från t.ex essve?
Funkar det bra att använda ESSVE skruven i Camo verktyget? Svårt att få tag på rätt Camo skruv för tillfället.
 
Blommar Blommar skrev:
Funkar det bra att använda ESSVE skruven i Camo verktyget? Svårt att få tag på rätt Camo skruv för tillfället.
som jag skriver i mitt inlägg så skruvar jag Essves skruvar i Camo-jiggen.
 
  • Gilla
Blommar
  • Laddar…
Tack för snabbt svar
 
Veronica.
Har aldrig förstått varför man vill köra med specialverktyg och specialskruv, bara för att få dolda infästningar i vanlig trall. Komposittrall eller dyr lärktrall möjligtvis. Det är ju en annan fyra, men vanlig tryckad trall njasi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.