Hej Forumet!

Robotklipparen (HQ330X från 2016, numera en 430X efter mjukvaruuppdatering) vill inte riktigt igång i år.
Först strulade laddklumpen till laddstationen (stängde av sig själv emellanåt) så jag bytte den till en ny från Meanwell istället för den svindyra HQ-original (800kr vs 2000kr+ och ger 28VDC precis som original).

Nu har laddstationen börjat bete sig underligt, den växlar friskt mellan "allt ok", "dåligt slinga" till "trasig slinga".
Samtidigt så signalerar klipparen "Laddström för hög" när man stoppar in den i laddaren.`

Kan någon bekräfta att det ska vara 28VDC på polerna ut till roboten?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Hej Forumet!

Robotklipparen (HQ330X från 2016, numera en 430X efter mjukvaruuppdatering) vill inte riktigt igång i år.
Först strulade laddklumpen till laddstationen (stängde av sig själv emellanåt) så jag bytte den till en ny från Meanwell istället för den svindyra HQ-original (800kr vs 2000kr+ och ger 28VDC precis som original).

Nu har laddstationen börjat bete sig underligt, den växlar friskt mellan "allt ok", "dåligt slinga" till "trasig slinga".
Samtidigt så signalerar klipparen "Laddström för hög" när man stoppar in den i laddaren.`

Kan någon bekräfta att det ska vara 28VDC på polerna ut till roboten?
Kan nog mäta under dagen, planen är lyfta ut och drifta vår 330x. Måste passa på och fråga blev det nån större skillnad efter uppgradering till 430, minns inte längre vad skillnaden var. :oops:
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tack!

Tror inte det var någon skillnad egentligen, de bytte mest namn på serien för att skilja den lite mer mot 315 och de mindre modellerna. Vår blev en 430X när jag lämnade in den på service.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Uppdelad robotgräsklippare, multimetrar testar batteriet, grön gräsmatta, reparation eller felsökning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så var det ja, justerade till 4.1A och nu laddar den glatt!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Så var det ja, justerade till 4.1A och nu laddar den glatt!
Skönt att det löste sig, jag kom så här långt..
GAAAAHHHH
:rolleyes:
 
  • Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skönt att det löste sig, jag kom så här långt..
GAAAAHHHH
:rolleyes:
Då är vi lika långt :rolleyes:
Jag har redan kört en lagningsrunda i år :cry:
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skönt att det löste sig, jag kom så här långt..
GAAAAHHHH
:rolleyes:
En blå trädgårdsslang sträcker sig över grönt gräs i solljus, med synliga grässtrån och maskros.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sjuttioelfte lagningen i år.

Jag är sjukt nyfiken på en navimow nu :geek:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Robotgräsklippare på klippt gräsmatta, tegelhus i bakgrunden, trädgård, vår eller sommar, blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tuva är ute på grönbete för åttonde säsongen, 6300h gångtid om minnet inte sviker mig.

Misstänker att laddstationens discoljus var en kombination av "kass slinga" och "klipparen vill dig nått".
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.