Jag har skapat ett scenario i Plejd för takbelysning och punktbelysningar med smart-plug och kopplat det tiłl dubbelklick på strömbrytaren. Helt enligt mina förväntningar, smidigt. Men vid ytterligare dubbelklick stängs inte scenariot av. Vad har jag missat eller har jag till och med missförstått hur Plejd är tänkt att fungera? :thinking:
 
Sven Ekdahl Sven Ekdahl skrev:
Jag har skapat ett scenario i Plejd för takbelysning och punktbelysningar med smart-plug och kopplat det tiłl dubbelklick på strömbrytaren. Helt enligt mina förväntningar, smidigt. Men vid ytterligare dubbelklick stängs inte scenariot av. Vad har jag missat eller har jag till och med missförstått hur Plejd är tänkt att fungera? :thinking:
Du måste lägga in att vid dubbeltryck nedåt till exempel så ska scenariot bli "off". Du programmerar alltså dubbeltryck uppåt som en händelse och dubbeltryck nedåt som en annan.
 
T tobbbias skrev:
Du måste lägga in att vid dubbeltryck nedåt till exempel så ska scenariot bli "off". Du programmerar alltså dubbeltryck uppåt som en händelse och dubbeltryck nedåt som en annan.
Okej! Nu har jag satt puckarna bakom Schneider Renova-strömbrytare och de fjädrar bara i en riktning, kan man koppla in ytterligare fjädrar för att få till fjädring i bägge riktningarna?

Ljusströmbrytare på blommigt tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit rund badrumsfläkt på vägg med strömbrytare och dörrhandtag i skugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Sven Ekdahl Sven Ekdahl skrev:
Okej! Nu har jag satt puckarna bakom Schneider Renova-strömbrytare och de fjädrar bara i en riktning, kan man koppla in ytterligare fjädrar för att få till fjädring i bägge riktningarna?

[bild] [bild]
Aha, jag trodde du även hade köpt PLEJD WPH-01. Med den har du fler möjligheter.
Använder du en vanlig brytare så som du gjort kan den bara skicka enkel eller dubbeltryck mig veterligen (plus dimring). Så om du vill styra två scenarier så är det scenario 1 på enkel tryck och scenario 2 på dubbeltryck. Dvs 2 st ingångar.
 
Det måste väl gå att växla mellan av/på med scenariot? Det funkar iallafall på puckar som kostar en femtedel så mycket...
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det måste väl gå att växla mellan av/på med scenariot? Det funkar iallafall på puckar som kostar en femtedel så mycket...
Funktion fungerar av/på med enkelklick men inte scenarion tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.