Någon som är duktig på teletec Pc1580
Har en separat gsm upp ringare kopplad till larmet , har fungerat bra , men har hänt något, så fort jag aktivera larmet så varnar larmet för kvittens fel och ringer upp min mobil , även om jag kvittera detta i telefonen , så sluta den inte , går det att koppla bort att så larmet inte ringer ut på något sätt , och ta bort GSM uppringaren ..?
Kan inte hitta i manualen hur man gör , tacksam för. Hjälp
 
* 8 installatörskod 380 1 # # #
Dokument med tekniska inställningar, uppringningsalternativ, svenska, svartvit, tabelldata, instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
tack ska testa , hoppas det fungera,
 
P puttrix skrev:
* 8 installatörskod 380 1 # # #
[bild]
testade att slå denna komination * 8 installatörskod 380 1 # # #

Men ingen skillnad , ska man göra det på något specelt sätt eller är det bara att slå in

tacksam för hjälp
 
K kronholmen skrev:
testade att slå denna komination * 8 installatörskod 380 1 # # #

Men ingen skillnad , ska man göra det på något specelt sätt eller är det bara att slå in

tacksam för hjälp

Egentligen borde du kunna göra gsm-uppringaren strömlös och testa, men då lär du väl få felmeddelande om att larmet inte kan kommunicera. därav mitt förslag att programmera bort uppringningen.

Har du en lcd-display på din knappsats eller har den bara sektionsdioder?
 
P puttrix skrev:
Egentligen borde du kunna göra gsm-uppringaren strömlös och testa, men då lär du väl få felmeddelande om att larmet inte kan kommunicera. därav mitt förslag att programmera bort uppringningen.

Har du en lcd-display på din knappsats eller har den bara sektionsdioder?
Hej
Det är sektionsdioder, på knappsatsen.
känns väldigt gammalt , och typ omöjligt att koppla bort funktionen med uppringaren ,i detta gamla larm, behöver verkligen hjälp med detta ,

tacksam för förslag, samt detaljerad lösning...
Tack
 
K kronholmen skrev:
Hej
Det är sektionsdioder, på knappsatsen.
känns väldigt gammalt , och typ omöjligt att koppla bort funktionen med uppringaren ,i detta gamla larm, behöver verkligen hjälp med detta ,

tacksam för förslag, samt detaljerad lösning...
Tack
Okej.
För att utröna om det är larmet som sköter uppringning via den externa gsm-modulen eller om det är själva gsm-modulen som ringer ut på en signal från larmet så kan du kontrollera den där uppringarurkopplingen igen.
*8 installatörskod
380
och där kontrollera vilka dioder som lyser.

Lyser INTE sektionsdiod 1 så är larmets uppringarfunktion urkopplad vilket innebär att det är den externa gsm som sköter all kommunikation.
avsluta med ###

Kolla detta först så får vi fortsätta felsökning efter resultat.
Har du någon beteckning eller bild på den externa GSM ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.