Julas nya Meec robotgräsklippare eller Lidls Parkside

  • Antal röster
    45
Både Lidl och Jula har nyligen släppt nya gräsklippare där jag idag står och pendlar mellan de. Min tomt har exakt 482 m2 gräs och tidigare lutade det åt Julas variant men sen såg jag en kille som bytte batteri på Lidls robotgräsklippare. Den använder multiverktyg-batteri i vilket jag själv vart så förvånad över och då kunde den klippa 7h och fortfarande ha 30% kvar av batteriet. Helt insane!

Dock finns det inte så mycket erfarenheter/tester/omdömen av Lidls variant men Meec hade rätt mycket av deras gamla. Vilken skulle ni ha hoppat på?

Julas robotgräsklippare 5999kr

Lidls parkside 3499kr
 
I din egen länk står det att den klipper 45 minuter på ett batteri... Det låter lite rimligare..

Jag har en manuell Makita gräsklippare som går på två 18 volts batterier, och den klipper inga 45 minuter på två batterier, men å andra sidan är det inga små rakblad den snurrar, utan en vanlig gräsklipparkniv...
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
I din egen länk står det att den klipper 45 minuter på ett batteri... Det låter lite rimligare..

Jag har en manuell Makita gräsklippare som går på två 18 volts batterier, och den klipper inga 45 minuter på två batterier, men å andra sidan är det inga små rakblad den snurrar, utan en vanlig gräsklipparkniv...
Precis 45min är med 4Ah om jag inte har fel men förstod inte heller hur han kunde få så mycket och vart nog väldigt förvånad.


Edit: Den börjar vid 13:03 där han byter batteri.
 
  • Gilla
Magnus111111
  • Laddar…
45 minuter är med det (medföljande) 2Ah batteriet.
 
V Vardagsrum skrev:
45 minuter är med det (medföljande) 2Ah batteriet.
Oj? Är det bara 2Ah? Hur såg du det? :)

Julas har åtminstone 5Ah i deras variant. Så frågan är ifall det är mer värt det.
 
F
D Dashio skrev:
Precis 45min är med 4Ah om jag inte har fel men förstod inte heller hur han kunde få så mycket och vart nog väldigt förvånad.

[media]
Edit: Den börjar vid 13:03 där han byter batteri.
Har du övervägt det faktum att om det ser orimligt bra ut så är det just orimligt?
 
  • Gilla
Hans Forsström1
  • Laddar…
F
D Dashio skrev:
Både Lidl och Jula har nyligen släppt nya gräsklippare där jag idag står och pendlar mellan de. Min tomt har exakt 482 m2 gräs och tidigare lutade det åt Julas variant men sen såg jag en kille som bytte batteri på Lidls robotgräsklippare. Den använder multiverktyg-batteri i vilket jag själv vart så förvånad över och då kunde den klippa 7h och fortfarande ha 30% kvar av batteriet. Helt insane!

Dock finns det inte så mycket erfarenheter/tester/omdömen av Lidls variant men Meec hade rätt mycket av deras gamla. Vilken skulle ni ha hoppat på?

Julas robotgräsklippare 5999kr

Lidls parkside 3499kr
Har du övervägt en Husqvarna? Känslan är att dom är rätt mycket billigare.
 
F fsn skrev:
Har du övervägt det faktum att om det ser orimligt bra ut så är det just orimligt?
Det låter orimligt bra och nästan att måste testa bara för att.

F fsn skrev:
Har du övervägt en Husqvarna? Känslan är att dom är rätt mycket billigare.
Jag har övervägt en Gardena Sileno City 500 och en Worx M500 som i övre segmentet. Tänkte att man testar billigt skräp och ser om det är någonting att hänga på trädet innan man förkastar teorin om att det är skräp då detta är första gången för mig :)
 

Bästa svaret

D Dashio skrev:
Oj? Är det bara 2Ah? Hur såg du det? :)

Julas har åtminstone 5Ah i deras variant. Så frågan är ifall det är mer värt det.
Såg det i manualen (hittas här: https://stesbintegrationprod.blob.c...nual/b4a5e6b4-0785-4fbd-94b6-3c72f8fd3229.pdf ) och såg det på kartongen :)

Själv hade jag valt Lidl’s varje dag i veckan framför Julas. Utbytbara och billiga batterier, mer kabel, 3-års garanti och även för priset.

Kartong för Parkside Robotgräsklippare 20V med specifikationer och tillbehör listade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Såg det i manualen (hittas här: [länk] ) och såg det på kartongen :)

Själv hade jag valt Lidl’s varje dag i veckan framför Julas. Utbytbara och billiga batterier, mer kabel, 3-års garanti och även för priset.

[bild]
Äh jag har bestämt mig! Jag kör detta!
Det första jag kommer att göra är nog att byta ut till 8Ah batteri(eller 4Ah beroende på priset).

Tack för det verkligen! :heart:
 
D Dashio skrev:
Äh jag har bestämt mig! Jag kör detta!
Det första jag kommer att göra är nog att byta ut till 8Ah batteri(eller 4Ah beroende på priset).

Tack för det verkligen! :heart:
Det var så lite så!

8Ah kostade 599:- idag.

Men du får nog skynda dig till Lidl i morgon, det är hög efterfrågan på dessa klippare var min erfarenhet idag! Var beredd på att få köra runt mellan flera butiker.

Hoppas att du får tag på en och meddela gärna här i tråden hur det fungerar sen när du har kommit igång :)
 
V Vardagsrum skrev:
Det var så lite så!

8Ah kostade 599:- idag.

Men du får nog skynda dig till Lidl i morgon, det är hög efterfrågan på dessa klippare var min erfarenhet idag! Var beredd på att få köra runt mellan flera butiker.

Hoppas att du får tag på en och meddela gärna här i tråden hur det fungerar sen när du har kommit igång :)
Vart kostade 8Ah 599kr?!
Jag hängde på låset imorse och det var 3 personer som också skulle ha haha. Så det var bara 1 kvar sa personalen. Jag tänkte att jag köper och har den här hemma då både misstänkte starkt att den skulle gå åt fort och att de har öppet köp i 90 dagar så jag har tid att ångra mig. Men jag såg inga batterier på hyllan?

Vi får tillgång till huset den 8/6 och det lär nog vara det första jag installerar kan jag säga haha! :D
 
D Dashio skrev:
Vart kostade 8Ah 599kr?!
Jag hängde på låset imorse och det var 3 personer som också skulle ha haha. Så det var bara 1 kvar sa personalen. Jag tänkte att jag köper och har den här hemma då både misstänkte starkt att den skulle gå åt fort och att de har öppet köp i 90 dagar så jag har tid att ångra mig. Men jag såg inga batterier på hyllan?

Vi får tillgång till huset den 8/6 och det lär nog vara det första jag installerar kan jag säga haha! :D
Det är standardpriset i alla butiker

Klokt av dig att hugga en direkt! Det där med 90-dagars öppet köp var en av fördelarna jag glömde nämna jämfört med Jula. Inte bara får du lämna tillbaka den, du får testa den hur mkt du vill! Inget gnäll om oöppnad förpackning eller så.

Det var det som avgjorde för mig också, för i ärlighetens namn så har jag inte alltför stora förväntningar på att en så här pass liten och billig maskin ska kunna prestera på topp om man ger den så taskiga förutsättningar som jag kommer att göra.

Låga förväntningar, men höga förhoppningar dock! :D

Tänkte därför också köpa två stycken, men då det fanns så begränsat antal så lät jag någon annan få chansen istället.

Kika gärna in i Tråden om robotgräsklippare från Lidl sen när du kommit igång.

Och du, grattis till huset! :beer:
 
V Vardagsrum skrev:
Det är standardpriset i alla butiker

Klokt av dig att hugga en direkt! Det där med 90-dagars öppet köp var en av fördelarna jag glömde nämna jämfört med Jula. Inte bara får du lämna tillbaka den, du får testa den hur mkt du vill! Inget gnäll om oöppnad förpackning eller så.

Det var det som avgjorde för mig också, för i ärlighetens namn så har jag inte alltför stora förväntningar på att en så här pass liten och billig maskin ska kunna prestera på topp om man ger den så taskiga förutsättningar som jag kommer att göra.

Låga förväntningar, men höga förhoppningar dock! :D

Tänkte därför också köpa två stycken, men då det fanns så begränsat antal så lät jag någon annan få chansen istället.

Kika gärna in i Tråden om robotgräsklippare från Lidl sen när du kommit igång.

Och du, grattis till huset! :beer:
V Vardagsrum skrev:
Det är standardpriset i alla butiker

Klokt av dig att hugga en direkt! Det där med 90-dagars öppet köp var en av fördelarna jag glömde nämna jämfört med Jula. Inte bara får du lämna tillbaka den, du får testa den hur mkt du vill! Inget gnäll om oöppnad förpackning eller så.

Det var det som avgjorde för mig också, för i ärlighetens namn så har jag inte alltför stora förväntningar på att en så här pass liten och billig maskin ska kunna prestera på topp om man ger den så taskiga förutsättningar som jag kommer att göra.

Låga förväntningar, men höga förhoppningar dock! :D

Tänkte därför också köpa två stycken, men då det fanns så begränsat antal så lät jag någon annan få chansen istället.

Kika gärna in i Tråden om robotgräsklippare från Lidl sen när du kommit igång.

Och du, grattis till huset! :beer:
Standardpris? Men vart köper du de batterierna? Jag letade idag igen men tyckte inte att jag såg någon på hyllan. Frågade personalen och de sa att allting som finns på hyllan är det som finns.

Helt ärligt så visste jag faktiskt inte haha men jag tänkte att det åtminstone kunde ge mig lite tid för att tänka. OJ? Får man öppna och testa och om man inte är nöjd så är det bara att lämna tillbaka utan att de ifrågasätter någonting? Det låter lite väl bra för att vara sant haha!

Det är lite som du säger att man inte ska ha så stora förväntningar baserat på priset men :rofl:
Hahaha vad ska man göra med 2st? :crysmile:

Ah! Visste inte att den fanns? Jag ska kika där! Tack!

Haha tack verkligen! :cool: . Man märker att prioriteringar är på rätt nivå när man har andra saker att renovera och man springer och köper en robotgräsklippare haha:seenoevil:
 
  • Gilla
Hans Forsström1
  • Laddar…
D Dashio skrev:
Precis 45min är med 4Ah om jag inte har fel men förstod inte heller hur han kunde få så mycket och vart nog väldigt förvånad.

[media]
Edit: Den börjar vid 13:03 där han byter batteri.
Den klipparen på videon är inte samma som vi har i Sverige. Det finns 2 modeller i utlandet, så den på videon har Wi-Fi och är för 1000kvm.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.