Jag har en Diplomat optimum. Golvvärme på nedre plan och radiatorer på övre. Då plattan troligtvis är oisolerad vill jag ha golvvärmen på i sommar.
Ska jag öka värmestopp till låt säga 28 grader för att producera värme till golven hela sommaren?

Tyvärr finns ingen plats för att sätta kulventiler eller dylikt för att stänga för övervåningen.
 
Du behöver nog också ställa in minsta tillåten framledningstemperatur på t.ex. 25 °C eller vad som krävs för att de ska bli någorlunda sköna golv.
 
  • Gilla
Kris1
  • Laddar…

J Josth skrev:
Du behöver nog också ställa in minsta tillåten framledningstemperatur på t.ex. 25 °C eller vad som krävs för att de ska bli någorlunda sköna golv.
Det funkar bra, dock minns jag inte vad jag hade för framledningstemp innan. Tog ingen bild heller.
 
Vad händer om du bara cirkulerar vattnet i hela systemet men utan att tillföra värme? Så gör jag men med lite andra förutsättningar (golvvärme uppe tex) och jag slipper då kalla golv i källaren bara genom att vattnet värms när det cirkulerar uppe.
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
Det vet jag inte, hur gör man det?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Vad händer om du bara cirkulerar vattnet i hela systemet men utan att tillföra värme? Så gör jag men med lite andra förutsättningar (golvvärme uppe tex) och jag slipper då kalla golv i källaren bara genom att vattnet värms när det cirkulerar uppe.
Hur cirkulerar jag vatten?
 
Krokben
Se till att cirkulationspumpen går trots att värmen är av.
 
Krokben Krokben skrev:
Se till att cirkulationspumpen går trots att värmen är av.
Det ställer man på cirkpumpen antar jag.
 
Krokben
K Kris1 skrev:
Det ställer man på cirkpumpen antar jag.
Precis
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.