Har en diskmaskin från Ikea ca 10 år gammal som börjat krångla fått felkod 20 har jag förstått allt rätt så tömmer den inte riktigt! Men den är helt torr från sumpen till pump och slang! Står och pumpar i tomma i ca 1 min sen blir det paus så gör som ett omtag i ca 1min till sen blir det felkod! Började med att diskmaskinen utlöst jordfelsbrytaren antagligen för att det vart blött på uppsamlingsbrickan under maskin! Förslag på fel?
 
A
du har ju minst ett fel då
börja med att spola varmvatten i slangen från pressostaten, finns massor med inlägg här hur du gör
 
  • Gilla
Fredrik Bergström4
  • Laddar…
Det skulle jag göra på engång om jag visste vart den satt och hur den såg ut! Diskmaskinens undre del, synliga sladdar och komponenter, stående på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hittar heller ingen tråd
 
Är den?
 
  • Elektriska komponenter och rör, troligen interiören av en vitvaruapparat, desorienterad bild, multicolored kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Vonelffors
  • Laddar…
A
F Fredrik Bergström4 skrev:
Går det att se från bilden? Måste man riva ut maskin?:D
ja du måste ta fram maskinen för att göra det lättare slangarna skall lossas från de röda burkarna och spolas i mot brunnen där slangarna skall sitta kvar.
 
A
F Fredrik Bergström4 skrev:
Det skulle jag göra på engång om jag visste vart den satt och hur den såg ut![bild] hittar heller ingen tråd
det ser ut som om slangen från avloppspumpen har gjort sitt och slangen mellan brun och a-pump samt påfyllningslangen längst bak till vänster
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.