Hur får man bort färg från en tegelfasad? Det är vanligt tegel inte mexitegel. Måste man köra med varmluft eller kan man slipa med borrmaskin/sliptrissa?
 
små intorkade färgdroppar kan man skrapa/ slipa med sandpapper. Är det målade väggar så har jag aldrig hört att någon har lyckats med att ta bort plastfärgen av tegel ...
Kalk och kalkcementfärg går att fräta av med saltsyra men vem vågar slaska med sån medel runt sitt hus?
Min bedömning -hopplös uppgift.
Sandblästring kanske ?
gaia
 
Ja, det är ju plastfärg som du säger. Hmm...jag får prova líte olika sätt... Tack för hjälpen.
 
Om det är stora ytor - Blästra?

mvh plexi
 
Ja det där Beckers färgborttagning låter ju klart intressant. Jag har ju Beckers runt hörnet så jag skall testa närmsta dagarna... Återkommer med rapport
 
Nu har du väntat i 13 år med rapporten, börjar bli länge...
 
  • Haha
Nyana73
  • Laddar…
Vet inte om färgborttagningsmedlet har hunnit verka ordentligt än. Återkommer om några år till....
 
  • Haha
  • Gilla
Nyana73 och 4 till
  • Laddar…
M marcus7601 skrev:
Vet inte om färgborttagningsmedlet har hunnit verka ordentligt än. Återkommer om några år till....
Lägg på en omgång till först. Jag har hört att färgborttagningsmedel kan bli overksamt efter bara tio år i ogynnsamma fall så det skadar nog inte med lite extra. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Raisso och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.