Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det räcker nu, det hade varit fint om du läst TS inlägg nr1 till att börja med. Och vilka fakta har du på att många ägare av elbilar förväntar sig gratis laddning överallt?
Denna tråd som exempel visar att TS vill ladda sin bil i en motorvärmarstolpe dvs inte en laddatolpe där han dels måste betala för stolpen och elen. Fastighetsägaren hyr ut mirorvärmarstolpar där han i sin kalkyl räknat med att de används under den kalla delen av året och satt priset därefter. Har själv elbil och vet vad kostnaden skulle bli för mig att ladda på jobbet därför laddas den hemma och på snabbladdare när jag gör långa resor. Har motorvärmarstolpe på min parkeringsruta men då jag är läskunnig och inte har någon motorvärmare så kopplar jag inte in min laddkabel i den. Av samma skäl som när jag körde diesel inte slangade från fastighetsägarens bil. Min syn på detta oskick är att det är stöld även om jag inte vet om lagstiftningen är med. Hur ser du på om jag skulle parkera på din villa tomt och ladda i något av dina eluttag på huset? Troligen fungerar det utmärkt tekniskt men är det okey bara därför?
 
Nicke Nyfiken
Trollvarning de luxe.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
B b50gud skrev:
Denna tråd som exempel visar att TS vill ladda sin bil i en motorvärmarstolpe dvs inte en laddatolpe där han dels måste betala för stolpen och elen. Fastighetsägaren hyr ut mirorvärmarstolpar där han i sin kalkyl räknat med att de används under den kalla delen av året och satt priset därefter. Har själv elbil och vet vad kostnaden skulle bli för mig att ladda på jobbet därför laddas den hemma och på snabbladdare när jag gör långa resor. Har motorvärmarstolpe på min parkeringsruta men då jag är läskunnig och inte har någon motorvärmare så kopplar jag inte in min laddkabel i den. Av samma skäl som när jag körde diesel inte slangade från fastighetsägarens bil. Min syn på detta oskick är att det är stöld även om jag inte vet om lagstiftningen är med. Hur ser du på om jag skulle parkera på din villa tomt och ladda i något av dina eluttag på huset? Troligen fungerar det utmärkt tekniskt men är det okey bara därför?
Enligt TS så står hyresgästen för elabbonemanget som täcker ALL el på hela fastigheten, alltså INKLUSIVE elen som förbrukas i motorvärmarstolparna.

Fastighetsägarens/hyresvärdens argument mot att använda motorvärmaruttagen för laddning av elbilar har INGENTING med med kostnader för elförbrukningen.
 
  • Gilla
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
Nissens
B b50gud skrev:
Denna tråd som exempel visar att TS vill ladda sin bil i en motorvärmarstolpe dvs inte en laddatolpe där han dels måste betala för stolpen och elen. Fastighetsägaren hyr ut mirorvärmarstolpar där han i sin kalkyl räknat med att de används under den kalla delen av året och satt priset därefter. Har själv elbil och vet vad kostnaden skulle bli för mig att ladda på jobbet därför laddas den hemma och på snabbladdare när jag gör långa resor. Har motorvärmarstolpe på min parkeringsruta men då jag är läskunnig och inte har någon motorvärmare så kopplar jag inte in min laddkabel i den. Av samma skäl som när jag körde diesel inte slangade från fastighetsägarens bil. Min syn på detta oskick är att det är stöld även om jag inte vet om lagstiftningen är med. Hur ser du på om jag skulle parkera på din villa tomt och ladda i något av dina eluttag på huset? Troligen fungerar det utmärkt tekniskt men är det okey bara därför?
Du glömde detaljen att ts arbetsgivare godkänt att han laddar…
 
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Enligt TS så står hyresgästen för elabbonemanget som täcker ALL el på hela fastigheten, alltså INKLUSIVE elen som förbrukas i motorvärmarstolparna.

Fastighetsägarens/hyresvärdens argument mot att använda motorvärmaruttagen för laddning av elbilar har INGENTING med med kostnader för elförbrukningen.
Det är inte lätt att förklara för de som inte begriper...
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
L Lemans skrev:
Varför använder du inte din egen el hemma till din bil? Eller skulle du låta din arbetsgivare ladda sina bilar hos dig också?
Tja, jag tankar min bil med firmas Bensinkort. liksom det vi kommit överens om. (Skattar för det också, eller i alla fall det jag kör privat). Vilket inte TS formellt behöver göra efter 1 Juli, så en bra förmån helt enkelt.
Vissa får Rikskuponger, varför tar dom inte med sig mat hemifrån istället:)
 
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
B b50gud skrev:
Denna tråd som exempel visar att TS vill ladda sin bil i en motorvärmarstolpe dvs inte en laddatolpe där han dels måste betala för stolpen och elen. Fastighetsägaren hyr ut mirorvärmarstolpar där han i sin kalkyl räknat med att de används under den kalla delen av året och satt priset därefter. Har själv elbil och vet vad kostnaden skulle bli för mig att ladda på jobbet därför laddas den hemma och på snabbladdare när jag gör långa resor. Har motorvärmarstolpe på min parkeringsruta men då jag är läskunnig och inte har någon motorvärmare så kopplar jag inte in min laddkabel i den. Av samma skäl som när jag körde diesel inte slangade från fastighetsägarens bil. Min syn på detta oskick är att det är stöld även om jag inte vet om lagstiftningen är med. Hur ser du på om jag skulle parkera på din villa tomt och ladda i något av dina eluttag på huset? Troligen fungerar det utmärkt tekniskt men är det okey bara därför?
Fick själv en kommentar i en gammal tråd att mitt svar var det värsta svammel vederbörande läst. Tror det är slaget nu:)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det är intressant på något sett. Den här tråden måste ja drabbats av något otäckt virus, som gör att det blir en tråkig ton.

Det som just den tråden lyckats locka till sig så är några som vars bidrag till tråden är kommentarer som antingen på något sätt direkt eller indirekt elaka mot en specifik medlem. Eller så är de väldigt duktiga på att leka polis. Så när ett inlägg inte passerar deras eget nålsöga säger de bestämt ifrån. Det är då kul att se hur dessa själva börjar diskutera saker som inte hör till tråden.
Det intressanta är att de trådar som slipper dessa poliser brukar ofta ha en mycket bättre stämning.
Men det är intressant med den här tråden det är de människor som dyker upp och deras första inlägg är att klaga på tonen. Där efter letar de efter någon att klanka ner på.

På vilket sätt blir en tråd bättre när folk leker poliser och klagar eller klagar på specifika användare.

Hur många tycker det är upplyftande för tråden när nån kommer in och klagar. Eller läsa inlägg från folk som har en väldigt dålig attityd, där vissa blir direkt påhoppade. Även om några gillar det så alla andra i tråden? De kanske inte heller är så jätte förtjusta i den ned klankade människan, men ser såna inlägg bara som tråkiga.
Det har varit ovanligt mycket personangrepp i den här tråden.
Det är verkligen inte något som höjer trådens status


Så Ni som avskyr mig så mycket skicka ett pm direkt till mig istället för att förstöra tråden.
 
Nicke Nyfiken
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är intressant på något sett. Den här tråden måste ja drabbats av något otäckt virus, som gör att det blir en tråkig ton.
Har du hört talas om uttrycket "kasta sten i glas-hus"?
 
  • Gilla
ARJU
  • Laddar…
En händelse för fyra år sedan som inkluderade okänd timer.
 
  • Gilla
ARJU och 3 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Har du hört talas om uttrycket "kasta sten i glas-hus"?
Förnekelse... Har du hört uttrycket tala är silver tiga är guld?

Men om vi blir lite seriösa så är jag väldigt nyfiken på om du har tänkt på varför du skrev ett sådant personligt inlägg? Där vissa delar kunde tolkas som om man är illvillig se som påhopp. Har jag gjort dig något? För helt ärligt om jag gjort dig så förbannad och kanske ledsen då ber jag verkligen om ursäkt.
Men jag har inget minne av jag varit direkt elak mot dig. (ibland har jag ett väldigt selektivt minne ;) )
Annars kanske ditt meddelande var lite väl elakt? Det bidrar inte till någon bättre stämning i tråden. Som du klagade på tidigare.
Jag har haft mina mörka stunder. Det är jag medveten om.
Men så mörka? tydligen
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
EdwinG84 EdwinG84 skrev:
Detta hände för mer än 4 år sedan, [länk]

Laddning av hybrid, någon med uppdateringar?
De föreslår att ställa ner strömstyrkan som ts har gjort, men hur många måste man fråga(personer) innan ladda, räcker det inte med närmaste chef?
Var det själva uttaget eller var det (mekaniska) timern (för inomhus / utomhus?) som fallerade och tog eld?
 
  • Gilla
ARJU
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Var det själva uttaget eller var det (mekaniska) timern (för inomhus / utomhus?) som fallerade och tog eld?
Från artikeln:
I oktober var brandutredare Michael Steen på konsultfirman Attention TC färdig med sin rapport. Han kom fram till att branden antingen hade orsakats av vägguttaget eller av timern där laddaren var ansluten. Hur stor strömmen var kunde han inte fastslå. Inte heller vilken ip-klass timern hade.

– Det hade brunnit så mycket att det bara fanns små rester kvar, säger han.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
En händelse för fyra år sedan som inkluderade okänd timer.
Oavsett om det var en timer med eller inte så fanns det bara ett fall där något börjat brinna presenterat. så jag håller med dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.