Hej!

Jag ska sätta in högtalare i väggar(tak i mitt nya hus och undrar vart man skall vända sig för att kunna se/höra
på olika förslag? Kunde vara lite intressant att se vad som skiljer mellan olika märken och modeller osv.

Någon som vet vart eller har egna erfarenheter av detta ?

/
Erik
 
Hifi-klubben har sånt till bra pris.
 
Har köpt 14 inbyggnadshögtalare från BRL.se för 495:- per par. 6.5"-element med riktbara diskanter.
Kör med 1 par som test just nu då huset levereras först 1 oktober (eller... Det kom faktiskt på 4 trailers imorse, men eftersom grunden inte var gjuten så fick dom vända hem igen... Not my mistake! :) )

Högtalarna låter helt ok. Jag kompletterar med en 10"-sub där jag vill ha riktigt tryck...

Kolla annars: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=145
Mvh
Magnus
 
Våra takhögtalare inhandlade vi på Hifi-klubben. Det blev B&W (Bowen and Wilkings) högtalare, även högtalarkabeln köptes där. Vi är riktigt nöjda med dessa, det är bra tryck i dem sålänge man har en förstärkare som klarar av att driva dem.
 
@zankan Har du testat dessa högtalare? Har du sådana själv rent av?

Själv är jag lite smått skeptisk till att dessa ger ett bra ljud, en nackdel är dessutom att man måste komplettera med en sub.

Med bra högtalare behöver man inte komplettera med något, fördelen med dem som zankan tipsade om är att de inte syns alls. Men jag undrar om de inte vibrerar sönder spacklet med tiden.

Dessa har vi i taket, infästningen var det inga som helst problem med. Det var bara att ta upp ett hål i takgipset. Bjälklaget fungerar fint som högtalarlåda.
 
"Panelhögtalarna" använder nog en variant av NXT (patenterad och copyrightskyddad teknik som kostar licensavgifter)
De kan låta riktigt hyfsat, har byggt några själv. Men att spackal över den aktiva ytan skall man nog bara göra om man är halvdöv...

Det finns mängder med olika högtalare för inbyggnad, det är mycket stort i USA. B&W är duktiga på det, men tänk på att de väggar du har blir en del av högtalarlådan så det hänger en hel del på hur pass stabila de är. Det påverkar hur ofärgat ljudet i mellanregistret och framförallt basen blir.
 
Masterfader skrev:
Hej!

Jag ska sätta in högtalare i väggar(tak i mitt nya hus och undrar vart man skall vända sig för att kunna se/höra
på olika förslag? Kunde vara lite intressant att se vad som skiljer mellan olika märken och modeller osv.

Någon som vet vart eller har egna erfarenheter av detta ?
Testa Biwi its i Växjö dom har mycket när det gäller inbyggda högtalare.
www.biwiits.se

Har själv ett par TruAudio R3-8 och dom låter helt underbart.
 
B&O har en inbyggnadshögtalare.
För övrigt den enda passiva högtalaren i sortimentet.
Minns inte namnet men det borde vara beovox plus siffra.
 
har inte panel högtalarna men sett dem i aktion och de låter så pass bra man kan kräva av inbyggnads högtalare. Spacklet spricker inte...
 
aleli skrev:
jag köpte mina från www.outdoorspeakdepot.com och är grymt nöjd.

Kan bara hålla med, har köpt allt mitt därifrån och grymt nöjd med service, leverans etc. Jag köpte några bra och några av deras riktigt bra modeller och hade jag köpt igen hade jag bara köpt de "riktigt bra" överallt men alla låter väldigt trevligt och deras kopplingspaneler fungerar hur bra som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.