Klippan har tändning och ska ha fungerat säsongen 2022. Den går igång några sekunder på startgas men sen dör den. Jag har blåst ur munstycket och fyllt på med ny bensin. Finns det någon därute med svart bälte i Briggs & Stratton? Gärna en mek som kan ge råd??
 
S
Kan vara förgasaren som behöver noggrann rengöring och inställning. Kolla också att mekaniken för auto-avstängning verkligen funkar, dvs inte sluter kretsen när den inte ska. Detta är två saker som jag haft problem med på en b&s gräsklipparmotor som bara gick liten stund på startgas.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Kan vara förgasaren som behöver noggrann rengöring och inställning. Kolla också att mekaniken för auto-avstängning verkligen funkar, dvs inte sluter kretsen när den inte ska. Detta är två saker som jag haft problem med på en b&s gräsklipparmotor som bara gick liten stund på startgas.
 
1. Hur fick du ut maskinen från återvinningen? Muta till gubben (vanligen här)?
2. Det finns många tänkbara fel på förgasaren. Jag gav upp och sålde min Klippo till en Svartbältare för småpengar. Köpt t o m en ny förgasare vilket inte hjälpte.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
1. Hur fick du ut maskinen från återvinningen? Muta till gubben (vanligen här)?
2. Det finns många tänkbara fel på förgasaren. Jag gav upp och sålde min Klippo till en Svartbältare för småpengar.

Jag träffade ägaren till Klippon. Ingen muta.
Ok, förgasaren. Är det den som kan krångla? På vilket sätt
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
E Elvis1970 skrev:
Jag träffade ägaren till Klippon. Ingen muta.
Ok, förgasaren. Är det den som kan krångla? På vilket sätt
Jag är långt ifrån en bältare. Förgasaren innehåller membran som ska funka och nål som ska vara raka och fina. Oftast är det enklast att köpa ny förgasare för några hundralappar men du måste veta ekat vilken modell.
Sedan krävs det gnista. Stift, tändkabel, spole ska sitta i exakt rätt position. Täta bränsleslangar och avspärrventiler.
 
Gnista finns. Så en ny fugge kanske funkar. På Amazon eller?

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag är långt ifrån en bältare. Förgasaren innehåller membran som ska funka och nål som ska vara raka och fina. Oftast är det enklast att köpa ny förgasare för några hundralappar men du måste veta ekat vilken modell.
Sedan krävs det gnista. Stift, tändkabel, spole ska sitta i exakt rätt position. Täta bränsleslangar och avspärrventiler.
 
Vilken krets menar du?


QUOTE="stugfar, post: 5240783, member: 85592"]Kan vara förgasaren som behöver noggrann rengöring och inställning. Kolla också att mekaniken för auto-avstängning verkligen funkar, dvs inte sluter kretsen när den inte ska. Detta är två saker som jag haft problem med på en b&s gräsklipparmotor som bara gick liten stund på startgas.[/QUOTE]
 
Har förgasaren en sån där gummituta som man pimar med ( trycker 3 ggr innan start) ??
Om den är trasig/sprucken, eller hålet i den igensatt, suger motorn fel eller ingen mängd bensin.
 
  • Gilla
Elvis1970
  • Laddar…
Skit i förgasaren
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nej ingen sån variant. Bara gas

QUOTE="Isakare, post: 5240886, member: 149595"]Har förgasaren en sån där gummituta som man pimar med ( trycker 3 ggr innan start) ??
Om den är trasig/sprucken, eller hålet i den igensatt, suger motorn fel eller ingen mängd bensin.[/QUOTE]
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Om den startar på startgas och dör kort efter start, så är bränsle problemet. Kolla slangar och förgasare. Något är täppt så att bränslet inte kommer fram.
 
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Sist jag kollade var det förbjudet att ta hem prylar från återvinningen?
 
  • Haha
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
Ska kolla
QUOTE="Ohchips, post: 5240901, member: 462303"]Om den startar på startgas och dör kort efter start, så är bränsle problemet. Kolla slangar och förgasare. Något är täppt så att bränslet inte kommer fram.[/QUOTE]
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.