Behöver hjälp att välja vilken serie batteriverktyg/trädgårdsmaskiner vi ska titta på åt en vän. Själv tycker jag att Ryobi 18 V funkat tillfyllest för mitt eget behov. Men nu har dessa nyblivna villaägare slagit till på en tomt på dryga 3000 kvadrat på landet.

Vad gör en mest nöjd för pengarna då? Jag tror inte att de har behov av de dyraste proffsgrejerna. Men samtidigt ska det ju vara maskiner som de inte upplever som för klena.

Det behövs röjsåg, trimmer och häcksax i det här läget. Och sen de vill säkert ha en uppsättning verktyg med skruvdragare, slip etc. också. Går det att kombinera i samma serie, eller borde man ta lite "tyngre" grejer till utedelen?

Hur skulle ni tänka?
 
Vi har 10000 kvadrat (trädgård) och hektarvis med biytor utöver det.

Trädgården kör vi med Makita för både trädgårdsverktyg och vanliga verktyg. Tycker det fungerar kalas med deras 18V-serie.

Lagom stort och enkelt även för andra att handha. Samtidigt inte smäckigt.
 
  • Gilla
efred
  • Laddar…
Alla utom Ryobi säger jag då.. visst dom har en jävla massa olika prylar, men deras batterier är inte de bästa...
visst, sen finns det ju adapters att köpa så man kan köpa ett annat batteri, men då en laddare till det mm.. ja , man står ju oftast där med olika serier ändå...

kanske Lidls parkside kan vara något att börja med?, priserna på batteri och prylar där är humana enligt mig..

slå en kik på tradera med.. även andra tillverkare, makita dewalt, bosch, ...aeg...
 
Skulle jag välja en serie som ska täcka allt blev det nog Dewalt, deras flexvolt tycker jag är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.