Tja! Ska sätta upp en stor mängd lister och ska köpa en dyckertpistol. Är sugen på en lufttrycksdriven för att hålla ner kostnaden och även få en kompressor för däck mm. Går det att använda Makita DMP180Z (https://www.makita.se/product/dmp180.html) till Makita AF506 (https://www.makita.se/product/af506.html), eller finns det något annat jag missar som jag behöver ta hänsyn till? Har dålig koll och lyckas inte hitta någon bra information innan jag köper :)

// Fredrik
 
N
skulle säga att du behöver en kompressor på el till valet av dyckertpistol.
Har Makita 1802z hemma, och den är super att pumpa däck med.
Men knappen ska hållas inne hela tiden när processorn är igång.
Köp en bättre kompressor eller bättre picka.
Har även en sån picka av annat märke,
som funkar utmärkt med en billig biltema kompresssor.
 
N
Makita 1802z kostar ju bara ca 700 kr, så den kan man ju köpa ändå för att slippa släpa en kompressor när man ska pumpa däck, blev så för mig ivarjefall för en månad sen.
 
nikasp
Den här kombon är bra. Men kompressorn är inte direkt tyst, håller alltid på att dö när jag glömt att slå av den och den drar igång i garaget.

Gul och svart DeWalt spikpistol och luftkompressor med mätare och reglage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
boisbois boisbois skrev:
Tja! Ska sätta upp en stor mängd lister och ska köpa en dyckertpistol. Är sugen på en lufttrycksdriven för att hålla ner kostnaden och även få en kompressor för däck mm. Går det att använda Makita DMP180Z ([länk]) till Makita AF506 ([länk]), eller finns det något annat jag missar som jag behöver ta hänsyn till? Har dålig koll och lyckas inte hitta någon bra information innan jag köper :)

// Fredrik
Jag förstår inte. Du skriver att du vill ha en kompressor, men länkar till en luftpump. Må vara lika, men icke detsamma. Därav är de produkter du länkar till ej kompatibla.
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
K
N neo11 skrev:
Makita 1802z kostar ju bara ca 700 kr, så den kan man ju köpa ändå för att slippa släpa en kompressor när man ska pumpa däck, blev så för mig ivarjefall för en månad sen.
Vad är Makita 1802z för något? Z betyder enbart att den sålts naken utan batteri, således inget som har med modellbeteckningen i sig att göra egentligen. Du saknar bokstäverna framför numret dessutom.
 
N
R Roger Ravnestam skrev:
[länk]
TS ville ju hålla ner kostnaden lite, därav frågeställningen i tråden.
 
Skulle rekommendera en tystgående kompressor. Sjukt trevligt att kunna köra kompressor utan att behöva gruva sig för att det ska låta som ett reaplan. Biltema har en 6 liters för 1199 och en 24 liters för 1399. Köpte den större idag och blev grymt imponerad. Surrar inte mer än en mikro när motorn går och sen ett pys när den slår av, som låter lite högre.
 
N
bra val
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.