Hej alla.
Vågar jag lägga ny silikonfog enligt bilden? :thinking:
 
  • Slitet badrumsgolv, kakel, skräp, tång, behöver reparation eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Vågar du ta bort den vågar du lägga dit den?
 
RoTe RoTe skrev:
Vågar du ta bort den vågar du lägga dit den?
Tack för svaret Ro Te
Ägaren innan mig hade en duschkabin i badrummet. Nu vill jag foga om golvet och silikonfoga kanterna och använda duschen utan duschkabin.
Kan man silikonfoga kanterna även om det är så bred ? Dvs avstånd mellan väg och golv som möts.
 
Ska det verkligen vara en silikonfog där?
 
T-dog T-dog skrev:
Ska det verkligen vara en silikonfog där?
Det var silikon som jag har tagit bort.
Finns det fler alternativ?
[QUOTE="T-dog, post
 
Vanlig fog? Inget av mina badrum har silikonfog i möte mellan golv och vägg.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
T-dog T-dog skrev:
Vanlig fog? Inget av mina badrum har silikonfog i möte mellan golv och vägg.
Tack för ditt svar
 
BirgitS
N Npower skrev:
Ägaren innan mig hade en duschkabin i badrummet. Nu vill jag foga om golvet och silikonfoga kanterna och använda duschen utan duschkabin.
Är du säker på att tätskiktet bakom kakel och under klinker samt anslutningen till golvbrunnen fortfarande är tätt efter närmare 30 år?
Det kan ju finnas en anledning till varför tidigare ägare hade en duschkabin.
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är du säker på att tätskiktet bakom kakel och under klinker samt anslutningen till golvbrunnen fortfarande är tätt efter närmare 30 år?
Det kan ju finnas en anledning till varför tidigare ägare hade en duschkabin.
Det är inte jag säker på
Kan man betrakta felet som dold fel eller som köpare borde jag har kontrollerat nogrann på visning?
 
N Npower skrev:
Det är inte jag säker på
Kan man betrakta felet som dold fel eller som köpare borde jag har kontrollerat nogrann på visning?
Vilket fel tänker du på?
 
N Npower skrev:
Det är inte jag säker på
Kan man betrakta felet som dold fel eller som köpare borde jag har kontrollerat nogrann på visning?
Det ingår i din besiktning som köpare. Ett 30 årigt badrum har levt mer än sin beräknade livslängd men samtidigt kan den funka läääänge till.
Idag har man inte silikon nertill så att eventuell fukt kan rinna ut när det hamnar bakom kaklet. Vanlig kakelfog ska dit. Endast silikon i möte vägg-vägg.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J john.h skrev:
Vilket fel tänker du på?
Att tätskiktet inte är tätt och om eventuellt fuktskada uppstår.
Jag har noll koll med sånt. För första gången skaffade jag äganderätt. Jag kanske är helt ute och cyklar
 
FreQa FreQa skrev:
Det ingår i din besiktning som köpare. Ett 30 årigt badrum har levt mer än sin beräknade livslängd men samtidigt kan den funka läääänge till.
Idag har man inte silikon nertill så att eventuell fukt kan rinna ut när det hamnar bakom kaklet. Vanlig kakelfog ska dit. Endast silikon i möte vägg-vägg.
Tack för ditt svar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.