hej, inhandlade en robotklippare, landroid vision då den inte behöver begränsningskabel. läste om den och den är säkert bra. Men, jag får den inte att starta. vet någon hur i all sin dar man kan få support. har försökt kontakat Worx men ännu inget svar, de som säljer (bauhaus) vet inget. är en ganska teknisk kille men hur jag än försöker så startar den inte. Den är så ny att det finns ännu inget att hitta på nätet. Den support som finn är enbart gammal. tacksam för tips.
dan h
 
"startar inte" vad menar du med det?
Lyser inget, finns där inget liv i grejorna öht?
Är prylarna korrekt installerade?

Någon form av dokumentation borde väl följa med produkten?

Många frågor, tyvärr inget svar ...
 
Ibland kan Youtube klipp vara lösningen om någon lagt upp en installation av just den enheten
 
D Dan Holmqvist skrev:
hej, inhandlade en robotklippare, landroid vision då den inte behöver begränsningskabel. läste om den och den är säkert bra. Men, jag får den inte att starta. vet någon hur i all sin dar man kan få support. har försökt kontakat Worx men ännu inget svar, de som säljer (bauhaus) vet inget. är en ganska teknisk kille men hur jag än försöker så startar den inte. Den är så ny att det finns ännu inget att hitta på nätet. Den support som finn är enbart gammal. tacksam för tips.
dan h
Hej.
Fick du den att starta. Min vill inte uppdatera med Wi-Fi eller USB. När jag försöker med USB säger den att luckan måste stängas men det går inte när USBet sitter i.
 
  • Gilla
Nadasurf_
  • Laddar…
J Jcjacobsson skrev:
Hej.
Fick du den att starta. Min vill inte uppdatera med Wi-Fi eller USB. När jag försöker med USB säger den att luckan måste stängas men det går inte när USBet sitter i.
Fick igång den efter typ ett dygn Försökte med Wi-Fi på alla sätt och förslag man kunde läsa sig till, sen med USB och olika firmwares och olika USBs, men bagteriluckan gick inte att stänga med USB i så där var det bara felmeddelanden om att luckan var öppen. Tillslut ändrade jag mitt Wi-Fi till att inte heta något med åäö, samt att flytta in klipparen nära wifienheten. Helt plötsligt funkade det och den laddade genast ned senaste uppdatering och var igång. Då var det visst dags för att lära in gräsmattan, har en ganska komplex och stor matta så kommer ta tid innan den ens börjar klippa. Var det rätt att köra på denna utan GPS eller inte, får vänta några dagar/vecka till innan det visar sig.
 
  • Gilla
Nadasurf_
  • Laddar…
Fick du den till att börja klippa sen? Jag returnerar min jävla mög helt enkelt, fick den uppdaterad men den kan inte klara av att scanna tomt. Provat flera gånger och den har inte klippt ett grässtrå. Fastnar på det minsta lilla också.
 
N Nadasurf_ skrev:
Fick du den till att börja klippa sen? Jag returnerar min jävla mög helt enkelt, fick den uppdaterad men den kan inte klara av att scanna tomt. Provat flera gånger och den har inte klippt ett grässtrå. Fastnar på det minsta lilla också.
Den höll på ett dygn att scanna utan att klippa, tyckte också den stannade/fastnade på samma ställen. Vet inte om jag tryckte på start och mittknappen eller om den helt enkelt bara började klipp själv. Men tror det var efter att den hittade tillbaka till laddstationen första gången. Den scannade absolut inte hela gräsmattan innan den började klippa. Jag har fått fixa en del ojämnheter och klippa gräset manuellt ordentligt innan så den ser gränserna på tomten väl. Nu har den klippt kanon, men har problem att hitta hem till laddning. Men som sagt ger den lite mer tid. Jag har inte haft robot innan så vet inte om denna stannar oftare än andra trådande modeller.
 
J Jcjacobsson skrev:
Den höll på ett dygn att scanna utan att klippa, tyckte också den stannade/fastnade på samma ställen. Vet inte om jag tryckte på start och mittknappen eller om den helt enkelt bara började klipp själv. Men tror det var efter att den hittade tillbaka till laddstationen första gången. Den scannade absolut inte hela gräsmattan innan den började klippa. Jag har fått fixa en del ojämnheter och klippa gräset manuellt ordentligt innan så den ser gränserna på tomten väl. Nu har den klippt kanon, men har problem att hitta hem till laddning. Men som sagt ger den lite mer tid. Jag har inte haft robot innan så vet inte om denna stannar oftare än andra trådande modeller.
Nu starta min med efter ett antal varv runt gräset för scanning och när jag klippt noga runt alla kanter så nu får vi se hur den klipper återkommer
 
  • Gilla
Jcjacobsson
  • Laddar…
Idag så tappade min app kontakten med vision. Den verkar ha wifiuppkoppling enligt min router och displayen på roboten men appen säger offline. Testat att synka den igen och det går men fortfarande offline. Appen har uppdaterats med och jag har den nya versionen, men det var efter att problemet uppstod. Den har problem med att identifiera högt gräs, speciellt när den är i lutning. Jag har skickat videos till supporten.
 
  • Gilla
Nadasurf_
  • Laddar…
J Jcjacobsson skrev:
Idag så tappade min app kontakten med vision. Den verkar ha wifiuppkoppling enligt min router och displayen på roboten men appen säger offline. Testat att synka den igen och det går men fortfarande offline. Appen har uppdaterats med och jag har den nya versionen, men det var efter att problemet uppstod. Den har problem med att identifiera högt gräs, speciellt när den är i lutning. Jag har skickat videos till supporten.
Det känns som det är lite beta över mjukvaran jag har också skickat till supporten där jag skulle önska att man sen vad den jobbar med som vår damsugare
 
  • Mobilapplikation för robotdammsugare visar karta, batterinivå, städområde och rengöringstid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för att ni delar med er @Jcjacobsson & @Nadasurf_

Hur tycker ni det har gått, så här några månader senare? Har den lärt sig tomten bra? Och hittar den tillbaka till laddstationen?

Är själv i tankarna på att köra en Landlord Vision.
 
C Calle Rosenius skrev:
Tack för att ni delar med er @Jcjacobsson & @Nadasurf_

Hur tycker ni det har gått, så här några månader senare? Har den lärt sig tomten bra? Och hittar den tillbaka till laddstationen?

Är själv i tankarna på att köra en Landlord Vision.
Hej. Sent svar här men glömde av notisen och kom på det nu igen. För 1-2 veckor sedan hade jag sagt att den är skit, nu för bara några dagar sedan har den laddat fler gånger än den inte har laddat. Vet inte om det beror på uppdateringar eller att jag fixat tillräckligt med ställen där den stannat tidigare och nu då klarar sig genom eller förbi. Som sagt tidigare klarar den inte för komplicerad gräsmatta och kräver tydligen gränser. Jag ger den mer tid innan jag ser om den går att returnera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.