Tycker ni att det är okej att köra med impullsspridare (sådana som tickar och fräser) hela natten 20m från grannens sovrum? Jag menar om man bor väldigt nära varandra. Personligen så tycker jag inte att det är okej. Men det kanske är jag som är ute och cyklar? Jag vill höra eran åsikt.
 
L Luganerdig skrev:
Tycker ni att det är okej att köra med impullsspridare (sådana som tickar och fräser) hela natten 20m från grannens sovrum? Jag menar om man bor väldigt nära varandra. Personligen så tycker jag inte att det är okej. Men det kanske är jag som är ute och cyklar? Jag vill höra eran åsikt.
För egen del hade jag inte gjort det just pga av ljudet.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
För egen del hade jag inte gjort det just pga av ljudet.
Håller med, dom låter rätt högt och stör
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MrJay
Låter som du är grannen? ;)
Kanske inte helt OK men större avstånd funkar nog.
 
Är det en vattenspridare som låter tick-tick-tick-tick, ticktickticktickticktick? Jag tycker nog det är ok och jag tror inte du har juridiskt stöd att stoppa honom/henne, men om du är störd av det, prata med grannen. Hade min granne sagt till mig hade jag försökt hitta en annan lösning. Kanske köra den på kväll eller morgon istället för på natten t ex
 
  • Gilla
Annathepannan och 1 till
  • Laddar…
Ja det stämmer. Okej. Ja det bästa är ju att prata med grannen såklart. Jobbigt bara när man får ett svar som är i stil med ( jag förstår inte problemet). Det finns liksom ingen samarbetsvilja eller ett intresse på att ha en fin grannsämjan.
 
MrJay MrJay skrev:
Låter som du är grannen? ;)
Kanske inte helt OK men större avstånd funkar nog.
inga kommentarer men vad är större avstånd för dig? 100meter?
 
H
Varför ska personen köra på natten? Räcker väl med att vattna ett par timmar mellan 19-21.
 
  • Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
H Hazze23 skrev:
Varför ska personen köra på natten? Räcker väl med att vattna ett par timmar mellan 19-21.

Ja det undrar jag med. Har inte en susning tyvärr
 
  • Gilla
Kris1
  • Laddar…
MrJay
L Luganerdig skrev:
inga kommentarer men vad är större avstånd för dig? 100meter?
Förutsatt att set inte är en industripjäs vi pratar om och man blir störd 50m bort kanske man bör ta sig en funderare om man bör tilläggsisolera.
 
MrJay MrJay skrev:
Förutsatt att set inte är en industripjäs vi pratar om och man blir störd 50m bort kanske man bör ta sig en funderare om man bör tilläggsisolera.
har dock 170+45+45 i isolering + osb och gips. Ljudet kommer in via ventiler. En på fönstret och en ventil på väggen.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
L Luganerdig skrev:
Ja det undrar jag med. Har inte en susning tyvärr
Vad odlar grannen som behöver sådana mängder vatten?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
smgustaf smgustaf skrev:
Vad odlar grannen som behöver sådana mängder vatten?
ingenting. En vanlig grön gräsmatta.
 
  • Gilla
mickchen
  • Laddar…
L Luganerdig skrev:
ingenting. En vanlig grön gräsmatta.
Och var bor ni?
Är det norra Europa och han valt ett gräs som kräver såna vatten mängder känns det galet, eller är det ny planterat och bara en period?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
smgustaf smgustaf skrev:
Och var bor ni?
Är det norra Europa och han valt ett gräs som kräver såna vatten mängder känns det galet, eller är det ny planterat och bara en period?
det är som vilken gräsmatta som helst. Detta är mellan Göteborg och Borås. Jag kan inte heller tänka mig att man måste vattna en hel natt med flera spridare på en vanlig gräsmatta i Sverige. Men det är mycket jag inte förstår mig på med grannars påfund
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.