Skulle vilja bygga ett flytande träningsgolv utomhus i betong. Yoga, kampsport, dans etc

Har fått tips om Christian Berner som säljer mycket solymer, fjädrar och underlag för flytande betonggolv men hur gör man med dränering och håller en 100kvm betongplatta som kan svikta? Hur skall man tänka med armering?
Vilka ytor kan man få till? Funderade på kork men fick en prisuppgift på 20.000:-/kvm... Trall känns som för mycket underhåll./Tobias
 
  • Utomhus träningssal för Aikido och yoga. Parkering i bakgrunden, rengörs regelbundet.
Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara ett flytande, sviktande golv av betong. Det är inte rimligt. Det måste vara ett annat lättare material, som ligger på fjädrar, i en "betonglåda". Betong är alldeles för tungt, styvt och sprött för att kunna fungera som ett sviktande golv.
Normalt sett använder man bara dubbla plywoodskivor som man skruvar fjädrar, eller kraftig skumgummi i. Dettta läggs sedan på golv av trä eller betong. Problemet du har är att plywood inte fungerar utomhus.
 
Det är väldigt vanligt med flytande betonggolv i studios och labratorium oftast med metalfjädrar.
 
Blir en dyr platta , vad har du för budget?
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
mattssons mattssons skrev:
Det är väldigt vanligt med flytande betonggolv i studios och labratorium oftast med metalfjädrar.
Vad ska du ha under det flytande golvet? Betong är det enda vettiga jag kan tänka mig. Finns den plattan redan, eller är det något som också ska göras.
Sen måste du ju ha en form, att gjuta det sviktande golvet i. Bara det är tämligen dyrt. Sen krävs ju en helsikes massa fjädrar för att bära upp ett betonggolv. Detta golv kommer att vara så tungt och styvt, att det nog inte blir någon svikt.
Kostnadsmässigt 5000kr/m2 för bara golvet skulle jag tro. Sen tillkommer betongplatta under, om det inte redan finns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.