K Krux skrev:
Hur fan lyckas ni hålla så rent i era metall avdelningar? Tycker det blir massa små spån och kladdig skärvätska överallt även om man försöker hålla rent
Använder du grejerna?! Då är det klart att det blir kladdigt, du får ha dem för syns skull bara. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Klargplutte och 7 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Hur fan lyckas ni hålla så rent i era metall avdelningar? Tycker det blir massa små spån och kladdig skärvätska överallt även om man försöker hålla rent
Man har ett showroom och en riktig verkstad. De är sen gammalt.
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
K
tveksamt tveksamt skrev:
Använder du grejerna?! Då är det klart att det blir kladdigt, du får ha dem för syns skull bara. ;)
Har just nu inga maskiner men står inför att skaffa. Jag gör all fräsning och svarvning på jobbet idag. Och runt dem maskinerna ser det ut där efter . Men roligt att bygga upp en hobby verkstad en vacker dag
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Y Ylex skrev:
Verkstad + snickeri
Det där är ingen mancave. Det är Felders showroom. Eller borde åtminstone vara.
 
useless useless skrev:
Man har ett showroom och en riktig verkstad. De är sen gammalt.
Är det därför man måste skaffa så "stora hus" nuförtiden? :thinking::p
 
Här kommer en mindre mancave med tema på relax, rock o dart! Dusch kopplas med trädgårdslang utanför huset
 
  • En mysig vardagsrumshörna med kuddsoffa, trägolv, fotokonst på väggarna och en infraröd bastu.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med darttavla, projektor, röd soffa, glasskåp, träbjälkar och träningsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tom bastu i mörker med träbänkar, handduk, stol och värmeelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Klabbarparn och 4 till
  • Laddar…
Kaos!

Verkstad med diverse verktyg och material, arbetsbänkar, sågar och organiserad röra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter en vecka med sol ser min Mancave ”Snickerboa” förfärlig ut!
Trädgårdsmästarens alla ackumulerade vinteridéer skall förverkligas på några dagar när solen skiner. Dom flesta maskiner och verktyg åker in och ut hela tiden.

Längtar efter nästa regndag!
Då……………skall det åter bli ”ordning på torpet”!

Dag
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 8 till
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Min & kattens mancave :p

[bild]
Är det där Cat5 eller Cat6? :rofl::rofl:
 
  • Haha
Niclas Gustafsson
  • Laddar…
K Krux skrev:
Hur fan lyckas ni hålla så rent i era metall avdelningar? Tycker det blir massa små spån och kladdig skärvätska överallt även om man försöker hålla rent
Magnetisk uppsamlare med teleskopiskt skaft och hjul för att plocka upp metallföremål. Verktyg, magnetisk spånuppsamlare, utdragbar, 400 mm lång, svart handtag, metallstång, används för att samla metallspån.

sånna här hjälper mer än vad man tänker sig.
 
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Mancave?

Ok, hela mitt hus är min mancave!!
Mancave'n på > 250 kvm + ~ 30 kvm garage
V8 står i garaget och elbilen utanför.
Hade kunnat ha typ omvänt förhållande i storlek garage/bostad.
Sonen bor hemma men aldrig hemma (flickvän), lycklig särbo sedan drygt 9 år (hon bor ~5 km bort)

Särbo är the shit, träffas när man vill eller så är man i sin mancave :D
 
  • Gilla
Klu Rig och 5 till
  • Laddar…
4integration jocke4u skrev:
Mancave?

Ok, hela mitt hus är min mancave!!
Mancave'n på > 250 kvm + ~ 30 kvm garage
V8 står i garaget och elbilen utanför.
Hade kunnat ha typ omvänt förhållande i storlek garage/bostad.
Sonen bor hemma men aldrig hemma (flickvän), lycklig särbo sedan drygt 9 år (hon bor ~5 km bort)

Särbo är the shit, träffas när man vill eller så är man i sin mancave :D
Exakt vad jag tänkt skriva i den här tråden också. :rofl:
Hela mitt hem är min mancave också. Mindre hus dock men olika typer av verkstäder i olika rum och garage.
En dotter som numera bor mer hos sin mamma eller hos killen.
Även jag har en särbo, bara 3km bort.
:cool:
 
  • Gilla
4integration
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
[bild] [bild]

sånna här hjälper mer än vad man tänker sig.
Åh, en sån skulle jag behöva! Gärna med så kraftig magnet att den drar till sig parkerade bilar i närheten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Åh, en sån skulle jag behöva! Gärna med så kraftig magnet att den drar till sig parkerade bilar i närheten.
Falck ?!? tror jag har en sån magnet:rofl:
 
  • Haha
ricebridge
  • Laddar…
K Krux skrev:
Hur fan lyckas ni hålla så rent i era metall avdelningar? Tycker det blir massa små spån och kladdig skärvätska överallt även om man försöker hålla rent
Man får städa av med borste och dammsugare till kortspånigt, och så trasor och ha en sprayflaska med nåt rengöringsmedel. En del jobb men det är tvunget om metallbearbetningsmaskiner skall funka.
 
K
M M-stad skrev:
Man får städa av med borste och dammsugare till kortspånigt, och så trasor och ha en sprayflaska med nåt rengöringsmedel. En del jobb men det är tvunget om metallbearbetningsmaskiner skall funka.
Tycker det mest blir tryckluft och sedan dammsugare.snabbt och effektivt . Men ska försöka hitta på lite annat hemma den dagen då jag kommer ha lite maskiner här
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.