Någon med bra erfarenhet av firma i Stockholm som kan gräva ut, frakta bort till deponi, och leverera bärlager och sten när de själva behöver det i rätt läge. En liten tomt med trång tillfartsväg så leverans kan inte ske på pall, mindre lastare i omgångar, finns inte heller plats att lagra större mängder sten innan det ska dit. Totalt 55m2 som ska fixas till så ett ganska litet jobb för ett proffs.

Har fått ett par offerter som var en bit från varandra och svårt att avgöra. En referens från tidigare lyckat jobb är värdefullt och kan göra att jag accepterar en dyrare offert, ibland får man vad man betalar för men inte alltid.
 
Stenläggning under arbete, kullerstenar formar mönster på sand, oavslutat byggprojekt utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kullerstensbelagd gata med mönstrade, oregelbundna stenar i olika nyanser; delvis sliten med synlig jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Boulder Dash Boulder Dash skrev:
Någon med bra erfarenhet av firma i Stockholm som kan gräva ut, frakta bort till deponi, och leverera bärlager och sten när de själva behöver det i rätt läge. En liten tomt med trång tillfartsväg så leverans kan inte ske på pall, mindre lastare i omgångar, finns inte heller plats att lagra större mängder sten innan det ska dit. Totalt 55m2 som ska fixas till så ett ganska litet jobb för ett proffs.

Har fått ett par offerter som var en bit från varandra och svårt att avgöra. En referens från tidigare lyckat jobb är värdefullt och kan göra att jag accepterar en dyrare offert, ibland får man vad man betalar för men inte alltid.
Liten fråga
Är det verkligen stensättning som ska göras?
Bilderna visar stensättning på Lidingö.
Eller är det plattläggning med fabriksgjorda betongbitar?
 
  • Gilla
Boulder Dash
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Liten fråga
Är det verkligen stensättning som ska göras?
Eller är det plattläggning med fabriksgjorda betongbitar?
Det ska grävas ut, fraktas bort, fyllas på, plattas till, ramas in med kantsten (av betong), och täckas med marksten (av betong) och sen. Vad vi kallar stenarna kanske inte är det viktigaste antar att ett proffs kan hantera riktiga stenar och betongstenar.
 
Boulder Dash Boulder Dash skrev:
Det ska grävas ut, fraktas bort, fyllas på, plattas till, ramas in med kantsten (av betong), och täckas med marksten (av betong) och sen. Vad vi kallar stenarna kanske inte är det viktigaste antar att ett proffs kan hantera riktiga stenar och betongstenar.
Nej, det är skillnad på stensättare och plattläggare.
Att Du är rudis är tydligt.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Nej, det är skillnad på stensättare och plattläggare.
Att Du är rudis är tydligt.
;) Annars hade jag inte frågat om hjälp. Jag justerar ärendet så får vi se om någon känner till någon plattsättare.
 
  • Gilla
Oaken
  • Laddar…
Boulder Dash Boulder Dash skrev:
;) Annars hade jag inte frågat om hjälp. Jag justerar ärendet så får vi se om någon känner till någon plattsättare.
Du gör ändå antagandet om att ett "proffs" kan båda stensättning och plattläggning.
Stensättning är något få behärskar.
Plattläggning kan i princip alla göra.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Du gör ändå antagandet om att ett "proffs" kan båda stensättning och plattläggning.
Stensättning är något få behärskar.
Plattläggning kan i princip alla göra.
Men seriöst sluta spela allan det tillför inget i forumet. Forumet är till för att folk i allmänhet ska kunna hjälpa varandra framåt i frågor de inte hittar svar på själva.

Vill du du så kan vi diskutera någon fråga i min bransch som är IT lika gärna se bara till att inte blanda ihop vem som kan vad. Behövs det verkligen ett proffs för att sätta upp en managed SQL i Microsoft Azure eller är det någon vilken simpel IT konsult som helst kan göra. I min värld är ett proffs någon som jobbar med en sak varje dag och alltså kan det. En mästare som du verkar vara, och jag själv är i min bransch är jag inte ute efter i detta fall.

Tack för input, men hoppas någon annan kan hjälpa mig med ursprungsfrågan. Ett förslag på seriöst och trevligt bolag som gjort flera liknande jobb, bemött sina kunder trevligt (där kan du inte vara bäst) sen vad vi kallar dem skiter jag i men jag vill inte ha ett gäng IT Proffs som kommer hit i alla fall.
 
Redigerat:
Boulder Dash Boulder Dash skrev:
Men seriöst sluta spela allan det tillför inget i forumet. Forumet är till för att folk i allmänhet ska kunna hjälpa varandra framåt i frågor de inte hittar svar på själva.

Vill du du så kan vi diskutera någon fråga i min bransch som är IT lika gärna se bara till att inte blanda ihop vem som kan vad. Behövs det verkligen ett proffs för att sätta upp en managed SQL i Microsoft Azure eller är det någon vilken simpel IT konsult som helst kan göra. I min värld är ett proffs någon som jobbar med en sak varje dag och alltså kan det. En mästare som du verkar vara, och jag själv är i min bransch är jag inte ute efter i detta fall.

Tack för input, men hoppas någon annan kan hjälpa mig med ursprungsfrågan. Ett förslag på seriöst och trevligt bolag som gjort flera liknande jobb, bemött sina kunder trevligt (där kan du inte vara bäst) sen vad vi kallar dem skiter jag i men jag vill inte ha ett gäng IT Proffs som kommer hit i alla fall.
Boulder Dash Boulder Dash skrev:
Men seriöst sluta spela allan det tillför inget i forumet. Forumet är till för att folk i allmänhet ska kunna hjälpa varandra framåt i frågor de inte hittar svar på själva.

Vill du du så kan vi diskutera någon fråga i min bransch som är IT lika gärna se bara till att inte blanda ihop vem som kan vad. Behövs det verkligen ett proffs för att sätta upp en managed SQL i Microsoft Azure eller är det någon vilken simpel IT konsult som helst kan göra. I min värld är ett proffs någon som jobbar med en sak varje dag och alltså kan det. En mästare som du verkar vara, och jag själv är i min bransch är jag inte ute efter i detta fall.

Tack för input, men hoppas någon annan kan hjälpa mig med ursprungsfrågan. Ett förslag på seriöst och trevligt bolag som gjort flera liknande jobb, bemött sina kunder trevligt (där kan du inte vara bäst) sen vad vi kallar dem skiter jag i men jag vill inte ha ett gäng IT Proffs som kommer hit i alla fall.
Du slår huvudet på spiken när du skriver
"i min värld är ett proffs någon som jobbar med en
en sak varje dag och alltså kan det".
Att du sedan inte verkar ha kognitiv förmåga att förstå vad det innebär när jag skriver att det är skillnad på en stensättare och plattläggare är orsaken till min dryga ton.
Du kanske arbetar mest med COBOL men ett proffs inom IT kan väl allt?
 
  • Arg
Oaken
  • Laddar…
Boulder Dash Boulder Dash skrev:
Någon med bra erfarenhet av firma i Stockholm som kan gräva ut, frakta bort till deponi, och leverera bärlager och sten när de själva behöver det i rätt läge. En liten tomt med trång tillfartsväg så leverans kan inte ske på pall, mindre lastare i omgångar, finns inte heller plats att lagra större mängder sten innan det ska dit. Totalt 55m2 som ska fixas till så ett ganska litet jobb för ett proffs.

Har fått ett par offerter som var en bit från varandra och svårt att avgöra. En referens från tidigare lyckat jobb är värdefullt och kan göra att jag accepterar en dyrare offert, ibland får man vad man betalar för men inte alltid.
Ska du hitta en vettig firma så vänta tills efter sommaren.
De som har ledig kapacitet nu när det är absolut högsäsong för allt med plattsättning och liknande bör du absolut undvika eller åtminstone få en bra förklaring till hur det kan komma sig att de har tid för dig nu. Varför är de inte uppbokade?
De firmor som jag har bäst erfarenhet av är de minsta som arbetar lokalt.
Så din information om "Stockholm" räcker inte.
En markentreprenör vill inte lägga två timmar om dagen på att köra från norr till söder utan lägger hellre den tiden på platsen där han ska jobba.
Så titta efter liten firma med gammal lastbil och grävmaskinen som jobbar i närheten av var du bor de närmaste månaderna så får du bäst hjälp.
Vill de inte lägga plattor utan enbart gräva och hårdgöra så låt dem då göra det för det är det svåra att hitta någon som gör.
Att lägga plattor kan alla klara...
 
  • Gilla
Boulder Dash
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.