Hej

Helt ny ts138l går från att funka prima till att den plötsligt vägrar att starta och låter istället såhär från den ”bakre” regionen när jag vrider nyckeln i vredet.

Vad har hänt?
//Doman
 
  • Gilla
Ronny Hillgren och 2 till
  • Laddar…
Låter som låg batterispänning. Sätt laddarn på några timmar och testa igen.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
P Philip Nyström skrev:
Låter som låg batterispänning. Sätt laddarn på några timmar och testa igen.
Tack! Då ska en batteriladdare köpas in. Nu när jag även ser etiketten på batteriet så är det ett år gammalt o ska laddas 1h innan start… ups :)
 
F
Min gissning är att det är startmotorn som inte går in ordentligt startkransen, utan bara står och tuggar. Prova att vrida runt motorn (lägg i växel och putta på gräsklipparen)
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
F Fakathong skrev:
Min gissning är att det är startmotorn som inte går in ordentligt startkransen, utan bara står och tuggar. Prova att vrida runt motorn (lägg i växel och putta på gräsklipparen)
Det konstiga är att ljudet kommer från bakdelen av maskinen, typ batteriet, men ett batteri kan ju inte låta. Hade det varit startmotorn så hade ljudet kommit inifrån motorhuven istället om jag tänker rätt. Ska ändå testa att vrida runt motorn ikväll.

Andra konstiga är att det kom helt plötsligt från en start till den andra, inte successivt.
 
Redigerat:
Sitter en solenoid bak brevid batteriet som kopplar vidare till startmotorn. Har samma problem med min ibland när batteriet är trött.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Ett tips är att det går bra att ladda batteriet på plats, utan deras specialladdare, för polerna är tillgängliga för ett par krokodiler i höger hjulhus.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
B Bombus pratorum skrev:
Ett tips är att det går bra att ladda batteriet på plats, utan deras specialladdare, för polerna är tillgängliga för ett par krokodiler i höger hjulhus.
Tackar för tipset! Har inte en vanlig laddare ännu, så har just beställt en CTEK mxs 5, verkar vara bra laddare som även jag ska klara av att hantera! :)
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
galento
Vad har du för batteri ? Har haft några mindre batterier från Biltema som
varit rena skiten.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
P Philip Nyström skrev:
Sitter en solenoid bak brevid batteriet som kopplar vidare till startmotorn. Har samma problem med min ibland när batteriet är trött.
laddade batteriet häromdagen o nu funkar allt som det ska igen!

tackar för all hjälp :)
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
D doman skrev:
Tackar för tipset! Har inte en vanlig laddare ännu, så har just beställt en CTEK mxs 5, verkar vara bra laddare som även jag ska klara av att hantera! :)
CTEK = mycket bra laddare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.