Skumpe
1. Awesome
2. Jag har en podcast om byggnadsvård och arbetar med ett avsnitt om trädäck. Vore fint med optimalt ljud för detta - molnen passar perfekt i min "studio"(kontor)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. det betyder "Awesome". Översatt till svenska blir det något liknande grymt bra eller häftigt ungefär.

2. jag borde vinna dessa helt enkelt för att vårt hus är grymt dåligt ljudisolerat och de flesta i familjen har adhd vilket innebär att vi blir tokiga på varandra eftersom alla hela tiden hör allt de andra gör, vi blir alltså ”avbrutna” av varandra då vi har svårt att hålla fokus på det vi själva håller på med. Vår äldsta dotter går första året på högstadiet och behöver kunna plugga utan dessa konstanta distraktioner, molnen ska därför placeras på ett sätt som gör framför allt hennes rum tystare då hon hela tiden blir störd av småsyskonens eviga gnabbande eller högljudda lekar.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Det betyder awesome.

Har en 3 veckor gammal bebis hemma som gillar att göra sig hörd så jag tror både vi och grannarna skulle bli glada med lite ljudabsorberande material hemma, som dessutom ser snyggt ut!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Det betyder "Awesome"
2. Jo man tackar! Med en 2-åring som i tid och otid provar sin röstkapasitet så skulle dessa sitta riktigt fint!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1, Awesome
2. Jag och min fru pratade nyligen om att skaffa någon form av ljuddämpning till vårt kök och matrum eftersom vi har tre änglar med NPF-diagnoser och jag tror verkligen att ljudmolnen skulle ha en positiv påverkan på vår familj.
 
  • Gilla
Visan i mitt liv och 1 till
  • Laddar…
1. Awesome/Underbar
2. Vi har precis isolerat och håller på att inreda övervåningen på vår sommarstuga och tanken är att främst barnbarnen ska kunna leka hej vilt där. Bra med liiiiite ljuddämpare då.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
AWSOME!
Med en liten son,
Blir det mycket dån,
Moln gör lugn i vrån.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
E
1. Poasana betyder awesome.
2. Så snygg inredningsdetalj som även fyller en viktig funktion. Att få komma hem till en lugnare hemmamiljö med hjälp av dessa skulle vi må bra av i en stressig vardag.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Med öppet upp i nock i vardagsrummet blir ljudvolymen hög bitvis. Poasana ljudmoln hade varit snygga högt upp på våra väggar och hjälpt till att uppleva vårt vardagsrum med nya lugna öron.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1.Awesome
2.Med 3 tonåringar och öppen planlösning så behövs det lite extra ljuddämpning…
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Fantastiskt/Awesome!
2. I vårat lekrum hade dessa moln passat in perfekt för att dämpa ljudnivån när barnen leker och samtidigt blivit en väldigt vacker inredningsdetalj som passar in perfekt i lekrummet.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Min fru och jag flyttade för 2 år sedan in i en lägenhet från 30-talet där vi har en liten matsal. Rummet är inte så stort så ljudbilden blir oerhört dålig och det är nästan omöjligt att sitta där middagen börjar bli högljudd..
Vi har försökt hitta en lösning som passar in i lägenhetens stil med stuckaturer och fina listdetaljer. Men det har visat sig oerhört svårt. Gardiner, tavlor och en matta räcker inte och ribbvägg passar tyvärr inte in i stilen.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mycket Bra

Både min 20 årige son o jag är RIKTIGA
MUSIKENTUSIASTER skulle vara skönt att kunna ha ordentlig ljudåtergivning när vi lyssnar tillsammans i vår mancave, o det utan att behöva koppla in genom min gamla stereo!

erkki.hakli@gmail.com
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1Awsome
2 Efter Covid så jobbar mannen mycket hemifrån och att han då skulle kunna sitta i ett mer ljuddämpande rum skulle underlätta för resten av familjen
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
H
Vad betyder "Poasana" på Swahili?
"Poasana" verkar faktiskt inte ha någon specifik betydelse på Swahili. Men om vi byter till "Poa Sana", då pratar vi om något fantastiskt, mycket bra och helt enkelt fantastiskt på Swahili. Awesome!

Varför behöver jag en bättre ljudmiljö hemma?
Helt ärligt, min granne Maria och hennes särbo har en orättvis tävling i bråkmakande. Det är som att bo i en sitcom. Så jag behöver Poasanamagi för att skapa fred och tystnad i mitt eget lilla rike.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.