Ska försöka få bort några beslag som är fästa på badrumskaklet med vad jag antar är silikon. Någon som har tips på bästa sättet att göra detta utan att skada kaklet? Se bilder

Handduk på silverfärgad handdukshängare mot vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad krok på kakelvägg med hängande blå handduk. Ljusreflektion syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MrJay
Pianotråd alternativt uppvärmning med värmepistol. Är det silikon misstänker jag att kaklets ytskikt kan redan vara skadad av syran i silikon (därför använder jag det aldrig).
 
  • Gilla
Massito
  • Laddar…
Tandtråd kan funka. Men bända med morakniv kan funka bra också. Det är kraft+tid som gör det så det räcker att bända halvhårt och vänta.
 
Fiskelina kan funka också. Morakniv hade jag nog undvikt i det längsta.
 
  • Gilla
Massito
  • Laddar…
Vad rekommenderar toalettillverkarna om man ska ta bort en fastklistrad toalettstol?
 
MrJay
imported_Benno imported_Benno skrev:
Vad rekommenderar toalettillverkarna om man ska ta bort en fastklistrad toalettstol?
Ring och fråga tillverkaren av din toalettstol?
Annars funkar brytbladskniv rätt bra.
 
T
imported_Benno imported_Benno skrev:
Vad rekommenderar toalettillverkarna om man ska ta bort en fastklistrad toalettstol?
Som sagt, bara att skära runt toan med en brytbladskniv eller mattkniv och sedan bara trycka till toan i sidan så lossnar den så galant!
 

Bästa svaret

G
Sitter det inte en liten insexskruv på undersidan av delen som ligger mot väggen?
Det gör det på mina badrumsdetaljer med liknande utseende.
 
G Gooli skrev:
Sitter det inte en liten insexskruv på undersidan av delen som ligger mot väggen?
Det gör det på mina badrumsdetaljer med liknande utseende.
Jo, det gör det! Hade helt missat den, såg silikonet på sidan av dem så antog att det var det enda. Men då ska jag kolla dem, tack!
 
  • Gilla
Gooli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.