Någon med Zaptec Go som kan svara på detta tro?

Om jag köper en Zaptec Go och låter installera den 3-fas 16A (11kW)

Vad är den lägsta laddeffekten jag kan ställa in i zaptec appen att laddboxen ska ladda bilen med?

Jag vill ladda långsamt för att undvika att laddningen av elbilen resulterar i att elnätbolaget debiterar en högre effektavgift.

Tack!
 
I det enkla PWM-protokollet som laddstation och elbil pratar så är 6 A den lägsta laddströmmen. Jag känner inte till om det finns dataprotokoll som tillåter en lägre ström, men det är i så fall ganska specifikt mellan laddstation och elbil.
 
  • Gilla
AroH
  • Laddar…
Q Quest skrev:
Någon med Zaptec Go som kan svara på detta tro?

Om jag köper en Zaptec Go och låter installera den 3-fas 16A (11kW)

Vad är den lägsta laddeffekten jag kan ställa in i zaptec appen att laddboxen ska ladda bilen med?

Jag vill ladda långsamt för att undvika att laddningen av elbilen resulterar i att elnätbolaget debiterar en högre effektavgift.

Tack!
Hej! Lyckades du med att ställa ner effekten? Sitter i samma båt och behöver inte ha bilen fulladdad varje dag, men jag lyckas inte komma åt vart man ställer in hur mycket den ska mata ut.
 
W WreckingRalf skrev:
Hej! Lyckades du med att ställa ner effekten? Sitter i samma båt och behöver inte ha bilen fulladdad varje dag, men jag lyckas inte komma åt vart man ställer in hur mycket den ska mata ut.
Hej! Får min box installerad inom kort så har inte kunnat kolla i appen än. Kan det vara i eco mode inställningarna?
 
Jag vill gärna också veta vart man ställer laddströmen? Tycker zaptec-appen är bedrövligt dålig.
 

Bästa svaret

  • Gilla
Husanders
  • Laddar…
Använde din länk och hittar ingenstans där man kan ställa laddströmen?
 
Kanske missuppfattat vad du letar efter men detta har jag under inställningar för min laddare
 
  • Skärm med inställningar för laddning, minsta/maximala ström, effekt, prioritet, på svenska, mobilapp, Zaptec.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för informationen! Jag hittade nu!
 
Tack
K kuse skrev:
Man loggar in i portalen för att göra det

[länk]
Tack! Letade i appen utan att hitta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.