B BosseHansson skrev:
Jag hade kört industrispackel och betsil eller motsvarande produkt. Oftast är de diffusionsöppen färgerna bara det i väldigt tunna lager och risken det släpper är nog överhängande. Sen kan jag tycka att ett målat golv är snyggare men om jag hade hyrt hade jag inte chansat på att det sitter kvar.
Har också varit inne på att spackla dom värsta ytorna men kruxet är att det även är ganska många småhål här och där så blir väldigt mycket att spackla. Står att man ska måla Max 2 lager med färgen om man har oisolerad platta. Får läsa på lite om Betsil men som jag tolkar det blir det inte alls samma lätta yta att hålla rent jämfört med epoxi
 
mexitegel mexitegel skrev:
Givet bilderna och att du inte behöver ett perfekt resultat så hade jag spacklat de dåliga partierna med hagmans golvspackel eller motsvarande med bred spackel.

CM920 är minsta tjocklek 5 mm för att den ska vara självavjämnande det är möjligt det gör att få till med en tex golvraka.
Det intressanta är att spackel verkar ha sämre hållfasthet än avjämningsmassan om man kollar. Och ett stort parti att spackla blir precis där man kör domkraft under bilen. Jag hade tänkt lägga ut avjämningen med en tandad bredspackel för att få dessa 5mm
 
Förslagsvis så ringer du Hagmans tekniska support på 0320 189 00 och hör vad de rekommenderar. De var som sagt väldigt hjälpsamma när jag hade kontakt med dem.
 
Hyr en liten golvfräs så du får bort allt löst innan du kör på något flytspackel sen kan du köra hagmans epv 2k eller motsvarande
 
Update i det här. Avjämningsmassa verkar fungera :)
Biltemas avjämningsmassa är dock mer som en flytbetong snarare än flytspackel, den ska blandas med mindre vatten jämfört med en del andra golvavjämningar och flyter därmed även ut mindre bra och blir mindre jämn. Jag bredde ut med tandad bredspackel och jämnade sen till och fick ur luft med en piggroller. Men pga att den inte självnivilerar/flyter så bra så blev ytan ganska knottrig. Jag blandade en dl extra vatten i och det blev då bättre. Så här i efterhand skulle man nog blandat ännu mer vatten, men vågade inte riktigt då jag kände mig osäker på härdning och hållfasthet etc. Valde att gå över en sväng med diamantslipskiva på vinkelslipen för att få bort det knottriga innan jag målade två lager epoxy.

Inget salsgolv och en del spår av slipningen och avjämningen men väldigt mycket bättre än innan och till en billig peng vilket var målet, så jag är nöjd!

Färsk betong jämnas ut i ett rum med rulle, renoveringsarbete pågår, sladdvinda på väggen, svart dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen gjuten betonggolv i ett utrymme med vit väggpanel och svart dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen gjuten betonggolv i ett tomt rum med textilslang och dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybetonggolv i rymlig byggnad, grått, jämt, slät, byggmaterial längs väggarna, blå slangrulle bortre hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Organiserad garageinteriör, verktygsskåp, vägghängda cyklar, grått golv, tom yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
eriksthlm och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.