Vad kommer för nyheter i år?
 
Tack. Gardenas lösning med zonindelning verkar intressant tycker jag. Konstigt att de är före HQ, trodde de fick produkterna efter HQ.
 
Ryktet säger att de senaste årens modeller med FOTA (415X, 535?) kommer få en mjukvaruuppgradering med möjlighet att mappa gräsmattan och där slå av områden som inte skall klippas i likhet med Gardenas senaste nyhet.

Men jag har inte en aning om det stämmer eller om hårdvaran ens har tillräckligt för att stödja detta.
 
tensiden tensiden skrev:
Ryktet säger att de senaste årens modeller med FOTA (415X, 535?) kommer få en mjukvaruuppgradering med möjlighet att mappa gräsmattan och där slå av områden som inte skall klippas i likhet med Gardenas senaste nyhet.

Men jag har inte en aning om det stämmer eller om hårdvaran ens har tillräckligt för att stödja detta.
Det du skriver verkar stämma. Hittade en artikel om 'Automower intelligent mapping'
https://www.gplshop.se/sv/help-center/aim-automower-intelligent-mapping
 
Synd att den inte verkar bakåtkompatibel till fler modeller:(

Har själv en 430X 2021 och den här funktionen hade uppskattats
 
Vad är skillnaden med fjolårets modell?

M Markuss12 skrev:
Automower 310 Mark 2 och 315 Mark 2 kommer i år.
[länk]
[länk]

Står själv i valet och kvalet med vilken man ska välja :D
 
N Nyalund skrev:
Synd att den inte verkar bakåtkompatibel till fler modeller:(

Har själv en 430X 2021 och den här funktionen hade uppskattats
Säger detsamma, men hoppas de först släpper på några, för att sen köra på alla. Underligt ju att de släpper på 415x men inte 430x
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Säger detsamma, men hoppas de först släpper på några, för att sen köra på alla. Underligt ju att de släpper på 415x men inte 430x
Ja, riktigt konstigt att man inte släpper funktionen för 430X. Har själv en 430X 2021 så jag hoppas du har rätt att man börjar så här och rullar ut det senare på lite fler modeller
 
N Nyalund skrev:
Ja, riktigt konstigt att man inte släpper funktionen för 430X. Har själv en 430X 2021 så jag hoppas du har rätt att man börjar så här och rullar ut det senare på lite fler modeller
Kunde inte hålla mig så kontaktade Husqvarna idag och frågade om det skulle komma framöver, men fick bara svaret att det kommer till de nämnda modellerna och vad som sker i framtiden kunde de ej säga något om.

Det kan ju betyda två saker. Att de ej vet, eller att de ej får säga något. Så vi får vänta och se och hoppas. Konstigt dock att det ej är med på nya 430X ens. Så måste finns något som gör skillnaden känns det som
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
Har också kontaktat HQ ang detta, tycker det är urdåligt att inte 430 X får den funktionen. En enhet som kostar som en mindre begagnad bil ☹️. Märkligt att man väljer att uppdatera 415X med funktionen men inte 430X
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
N Nyalund skrev:
Har också kontaktat HQ ang detta, tycker det är urdåligt att inte 430 X får den funktionen. En enhet som kostar som en mindre begagnad bil ☹️. Märkligt att man väljer att uppdatera 415X med funktionen men inte 430X
Hörde att 430x är gjord på en annan ”teknisk” platta som ej går att uppgradera. Tråkigt är det i alla fall
 
Låter rimligt att det finns någon form av begränsning som avgjorde att det inte fick den uppdateringen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.