Mataki har nåt de kallar Kristallsvart. Ser väldigt mörk ut i mina ögon.
Men svetsbart......
Jag letade efter det för ca 5 år sen och hittade ingen som sålde då.
(Fd Pappläggare)
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
Kristallsvart är klart den snyggaste färgen och om jag inte minns fel säljer även icopal samma. Jag har postat ett antal bilder på kristallsvarta listtak här på forumet som du bör kunna hitta via min profil om du är intresserad.
 
Redigerat:
Trebolit och Matakis Kristallsvarta är samma, blir riktigt fint vid listtäckning. Byggarbetsplats med rött hus, takläggning, snö, byggställningar och arbetare i säkerhetsväst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jaha, och var är nu TS?
 
Jag har varit runt med en provbit med Soprema och kollat lite. Jämfört med Trebolit kristallsvart är Soprema lite gråare. Har inte kunnat kolla gentemot mataki/Icopals än men ska försöka jämföra mot dem.
 
Rickard.
S Skirmisher skrev:
Jag har varit runt med en provbit med Soprema och kollat lite. Jämfört med Trebolit kristallsvart är Soprema lite gråare. Har inte kunnat kolla gentemot mataki/Icopals än men ska försöka jämföra mot dem.
Det är en ganska bra gissning att trebolits är exakt samma som mataki färg då dom tillverkas i samma fabrik så det är nästan helt otänkbart att dom skulle använda olika. Jag har för mig att icopals är aningen annorlunda men minns inte riktigt hur...
 
Det nya, de grånar med tiden då de blir dammiga (precis som asfalt på väg).
 
Rickard. Rickard. skrev:
Det är en ganska bra gissning att trebolits är exakt samma som mataki färg då dom tillverkas i samma fabrik så det är nästan helt otänkbart att dom skulle använda olika. Jag har för mig att icopals är aningen annorlunda men minns inte riktigt hur...
Är du säker på att de tillverkas i samma fabrik?
Tillverkas de i Sverige? Trodde bara Icopal och mataki hade "samma" sortiment.
 
Rickard.
S Skirmisher skrev:
Är du säker på att de tillverkas i samma fabrik?
Tillverkas de i Sverige? Trodde bara Icopal och mataki hade "samma" sortiment.
Icopal tillverkas i Malmö (pappen som säljs i Sverige) men är inte ett "svenskt" företag. ,
Mataki och Trebolit tillverkas i Höganäs och är dessutom båda i samma moderbolag Nordic waterproofing. Det sistnämda är dock inte särskillt intressant för kunder då det drivs som separata företag.
 
S
Mikipedia Mikipedia skrev:
Trebolit och Matakis Kristallsvarta är samma, blir riktigt fint vid listtäckning.[bild]
Förlåt men jag har lite svårt att se det fina taket för byggställningen. Den var väldigt seriös till det lilla huset, annars brukar det vara tvärtom.

Vad är det för beställare, Arbetsmiljöverket? :rofl:
 
S sinuslinus skrev:
Förlåt men jag har lite svårt att se det fina taket för byggställningen. Den var väldigt seriös till det lilla huset, annars brukar det vara tvärtom.

Vad är det för beställare, Arbetsmiljöverket? :rofl:
En kommun, så nästan lika illa

Har ingen bättre bild än den här frostiga.
 
  • Ett snötäckt tak med säkerhetsräcke, byggnadsställningar och verktyg, under en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Mikipedia Mikipedia skrev:
En kommun, så nästan lika illa

Har ingen bättre bild än den här frostiga.

Lägger man ut det för alla att se måste man väl tåla lite pedanterier (troligtvis ett ord) varför är inte listerna spikade symmetriskt?, blir lite lätt galen över det...
 
Rickard. Rickard. skrev:
Lägger man ut det för alla att se måste man väl tåla lite pedanterier (troligtvis ett ord) varför är inte listerna spikade symmetriskt?, blir lite lätt galen över det...
Vad menar du?
 
Svart rulle av gummi- eller skummaterial ligger delvis utrullad på ett grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här är iaf Trebolit/mataki Kristallsvart.
 
  • Gilla
Skirmisher
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.