Är det någon som har erfarenhet av Bruksbos elektriska häftpistol som säljs på RUSTA för 199:- ? ???

31951059_l.jpg

Ska till att häfta upp vindavvisarna och plasten i taket och har ingen lust att köra med handjagaren.....
 
Ser intressant ut. Kanske värd att testa och slippa kramp i handen. Priset verkar vara prisvärt.
 
Jahopp.....:(

Var och köpte en sådan idag och den första höll ungefär 10 häftor innan den sade upp sig..... :( Bottendelen på apparaten sprack loss....

Tillbaks och fick en ny utan knussel. Den funkade ungefär 15 häftor innan den stannade... >:(

Den verkar inte vilja fungera utomhus men efter att jag haft den i värmen en stund så funkade den ett tiotal häftor innan den stannade igen....

Efter några uppvärmningsrundor i bilen så verkar den ha nött till sig eller något för de sista tvåhundra klammren gick nästan smärtfritt! ;D

BETYG: Noll stjärnor till denna värdelösa grej! KÖP EJ! (Det finns en på Klasse för 198:- den kanske är ett bättre köp? ??? )
 
Den testen tackar vi speciellt för. Då har man sparat 199 kr idag. ;D :surprised:
 
Till råga på allt så finns det bara 8mm stift att köpa till den trots att det är 12mm som följer med apparaten..... :'(
 
smidigast är väl den sorten som hamrar in klammern manuellt... Inte dom som ser ut som ovanstående, utan bara som en rak pinne, man håller den som en hammare och ett slag mot underlaget= en klammer.. går snabbt och är absolut inte ansträngande. Vi häftar med sådan var 10e minut på jobb och tycker inte att det behövs varken elektrisk eller pneumatisk.
 
De kostar dock 800-900:- och funkar inte så bra där det är trångt, men vi använde en sådan till syllisoleringen och diverse ångspärrsarbeten.
 
aj fan, så dyra :p
Jag lånar bara hem från jobb..
 
UPPDATERING:

Nu, en vecka senare har TRE stycken Bruksbo häftapparater gått sönder.....:(

Jag var in i dag och bytte till en häftapparat av annat märke (pris 149:- ), vi får väl se hur länge den håller.....

Den nya ser ut så här:
31951048_l.jpg
 
Börjar inte dina resor till och från Rusta kosta så mycket att du borde spetsa in dej på något i en, två prisklasser högre?
 
Som tur var så passerar jag Rusta på väg till byggplatsen! ;D

Killen i kassan sa att han skulle gömma sig om han såg mig komma tillbaks med den här apparaten också! :D

Nu har jag iofs. snart häftat färdigt så då passar det bra att även denna apparat går sönder, då får jag tillbaks pengarna iaf. ;)
 
Nu kan jag recensera den sist köpta apparaten, den utan märke, för 149:-

Först och främst är den så svag att den inte ens orkar slå in 12mm stift när vi sätter upp ångspärren. :(

För det andra så rymmer magasinet löjligt lite klammer.... :(

För det tredje så delar sig magasinet i sina beståndsdelar varje gång man fyller på detsamma.

För det fjärde går magasinet så trögt att få på plats att man nästan behöver en hammare...

MEN! Den fungerar fortfarande i alla fall! ;D ;) ::)
 
Jag börjar hålla med Fasting65. Att köpa billigt är inte alltid det billigaste alternativet.
 
Köpte en på CO i somras och den var helkass, antingen fastnade klamman eller också slogs den bara i till hälften :( Det blev den gamla manuella som plockades fram igen och CO's lämnades tillbaka. Köp den inte!
 
Jag håller med, den enda som funkat utan att protestera är den gamla hederliga manuella Rapiden. :)

(Den på bilden är dock cirka tjugo år nyare.)

307166_X_2004-06-29_171746.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.